![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/08/202408011047145196-900x506.jpg)
Με την Κάμαλα Χάρις να αναμένεται να λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών, η κόντρα στις αμερικανικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- ανάμεσα στην ίδια και τον πρώην Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Οι θέσεις που εκφράζει ο Ντόναλντ Τραμπ σαφώς διαφέρουν ιδιαίτερα από εκείνες της Δημοκρατικής αντιπάλου του και κεντρίζουν τα βλέμματα της ναυτιλίας, δεδομένου ότι η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη έχει τη δύναμη να φέρει άνεμο αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική Allied εστιάζει στην επόμενη μέρα για τη ναυτιλία, εφόσον και αν ο Ντόναλντ Τραμπ επανεκλεγεί. Δεν είναι κρυφό ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θεωρεί σημαντικότατο «κίνδυνο» για τις ΗΠΑ την αναπτυξιακή πορεία της Κίνας και συνεπώς μια επανεκλογή του αναμένεται να οδηγήσει σε νέο γύρο αμερικανικών δασμών. Οι δασμοί αυτοί, κατά συνέπεια, θα εντείνουν τα επίπεδα προστατευτισμού στο παγκόσμιο εμπόριο.
Από την άλλη, οι θέσεις της Κάμαλα Χάρις στο διεθνές εμπόριο συνάδουν με την ευρύτερη στρατηγική που έχει χαράξει η Ουάσιγκτον τα τελευταία έτη (όσον αφορά την Κίνα): ανταγωνισμός και συνεργασία ταυτόχρονα.
Η αγορά των containerships σαφώς έρχεται στον νου, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των κυριότερων routes της αγοράς εκκινούν από την Κίνα και καταλήγουν στις ΗΠΑ. Στο μέτωπο των bulk carriers, κυρίως όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι δασμοί αποτελούν παράγοντα που έχει επιδράσει σημαντικά στο παρελθόν, με αντίκτυπο στα routes και στα τονομίλια.
Στο μέτωπο της παραγωγής και των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων, μια δεύτερη προεδρία Τραμπ θα μπορούσε να φέρει άνοδο της παραγωγής και των εξαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία θα επωφελούνταν από ένα ισχυρό δολάριο και αυξημένες παραγγελίες για LNG carriers, υπογραμμίζει η Allied.
Στον αντίποδα η κ. Χάρις το 2020 στο παρελθόν έχει εκφράσει την πεποίθησή της ότι οι ΗΠΑ πρέπει να στοχεύσουν σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2030. Κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Γενικού Εισαγγελέα της Καλιφόρνια, η Κάμαλα Χάρις έθεσε στο στόχαστρο εταιρείες ενέργειας όπως η ExxonMobil.
Συνεπώς, η πολιτική που αναμένεται να χαράξει (εφόσον καταρχάς λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών και κατά δεύτερον εκλεγεί) με επίκεντρο το κλίμα θα παραμείνει στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνη του προέδρου Μπαίντεν, υπό την προεδρία του οποίου οι ΗΠΑ εκτιμάται πως πραγματοποίησαν σημαντικά άλματα στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επιθεώρηση σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού του Κρατικού Αερολιμένα Χίου «ΟΜΗΡΟΣ», που ήδη τέθηκαν σε λειτουργία, πραγματοποίησε ο Διοικητής ΥΠΑ κ. Γιώργος Σαουνάτσος, ο οποίος συναντήθηκε…
Η πρόωρη έναρξη της περιόδου των έντονων βροχοπτώσεων στον Παναμά αποτελεί θετική εξέλιξη για την Αρχή της Διώρυγας, καθώς είναι πλέον εφικτή η αύξηση…
Από τους γεωπολιτικούς τριγμούς μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, οι οποίοι επεκτείνονται και στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες, επιχειρεί να ωφεληθεί φινλανδική εταιρεία κατασκευής γερανογεφυρών. Η…
Το Latsco Familly Οffice, συμφερόντων της κ. Μαριάννας Ι. Λάτση, εξαγόρασε μειοψηφικό ποσοστό 30% της Eurocatering ΑΕ (Φρεσκούλης) Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο…
Μία δεσμευτική προσφορά υποβλήθηκε για την εξαγορά του 20% της θυγατρικής εταιρείας του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής –…
Τον ηγετικό ρόλο των Ελλήνων πλοιοκτητών καταδεικνύουν τα δεδομένα του orderbook των gas carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το orderbook των…
Την έναρξη κατασκευής νέου αιολικού πάρκου ισχύος 140 MW, στη θέση Deleni της επαρχίας Vaslui στην ανατολική Ρουμανία, ανακοίνωσε ο όμιλος ΔΕΗ. Το νέο…
Έρευνα της International Workplace Group (IWG), του μεγαλύτερου παρόχου ευέλικτων χώρων εργασίας στον κόσμο, καταδεικνύει ότι εννέα στους 10 CEOs έχουν υιοθετήσει το υβριδικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ