Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Τραμπ vs Χάρις: Τι θα «ξημερώσει» για τη ναυτιλία

Τραμπ vs Χάρις: Τι θα «ξημερώσει» για τη ναυτιλία

Email
LinkedIn
Facebook
X

Με την Κάμαλα Χάρις να αναμένεται να λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών, η κόντρα στις αμερικανικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- ανάμεσα στην ίδια και τον πρώην Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Οι θέσεις που εκφράζει ο Ντόναλντ Τραμπ σαφώς διαφέρουν ιδιαίτερα από εκείνες της Δημοκρατικής αντιπάλου του και κεντρίζουν τα βλέμματα της ναυτιλίας, δεδομένου ότι η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη έχει τη δύναμη να φέρει άνεμο αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο.

Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική Allied εστιάζει στην επόμενη μέρα για τη ναυτιλία, εφόσον και αν ο Ντόναλντ Τραμπ επανεκλεγεί. Δεν είναι κρυφό ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θεωρεί σημαντικότατο «κίνδυνο» για τις ΗΠΑ την αναπτυξιακή πορεία της Κίνας και συνεπώς μια επανεκλογή του αναμένεται να οδηγήσει σε νέο γύρο αμερικανικών δασμών. Οι δασμοί αυτοί, κατά συνέπεια, θα εντείνουν τα επίπεδα προστατευτισμού στο παγκόσμιο εμπόριο.

Από την άλλη, οι θέσεις της Κάμαλα Χάρις στο διεθνές εμπόριο συνάδουν με την ευρύτερη στρατηγική που έχει χαράξει η Ουάσιγκτον τα τελευταία έτη (όσον αφορά την Κίνα): ανταγωνισμός και συνεργασία ταυτόχρονα.

Η αγορά των containerships σαφώς έρχεται στον νου, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των κυριότερων routes της αγοράς εκκινούν από την Κίνα και καταλήγουν στις ΗΠΑ. Στο μέτωπο των bulk carriers, κυρίως όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι δασμοί αποτελούν παράγοντα που έχει επιδράσει σημαντικά στο παρελθόν, με αντίκτυπο στα routes και στα τονομίλια.

Στο μέτωπο της παραγωγής και των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων, μια δεύτερη προεδρία Τραμπ θα μπορούσε να φέρει άνοδο της παραγωγής και των εξαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία θα επωφελούνταν από ένα ισχυρό δολάριο και αυξημένες παραγγελίες για LNG carriers, υπογραμμίζει η Allied.

Στον αντίποδα η κ. Χάρις το 2020 στο παρελθόν έχει εκφράσει την πεποίθησή της ότι οι ΗΠΑ πρέπει να στοχεύσουν σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2030. Κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Γενικού Εισαγγελέα της Καλιφόρνια, η Κάμαλα Χάρις έθεσε στο στόχαστρο εταιρείες ενέργειας όπως η ExxonMobil.

Συνεπώς, η πολιτική που αναμένεται να χαράξει (εφόσον καταρχάς λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών και κατά δεύτερον εκλεγεί) με επίκεντρο το κλίμα θα παραμείνει στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνη του προέδρου Μπαίντεν, υπό την προεδρία του οποίου οι ΗΠΑ εκτιμάται πως πραγματοποίησαν σημαντικά άλματα στο περιβαλλοντικό μέτωπο.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά εκσυγχρονισμού το Αεροδρόμιο Χίου «ΟΜΗΡΟΣ»

Επιθεώρηση σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού του Κρατικού Αερολιμένα Χίου «ΟΜΗΡΟΣ», που ήδη τέθηκαν σε λειτουργία, πραγματοποίησε ο Διοικητής ΥΠΑ κ. Γιώργος Σαουνάτσος, ο οποίος συναντήθηκε…

Οι βροχές, σανίδα «σωτηρίας» για τη Διώρυγα του Παναμά

Η πρόωρη έναρξη της περιόδου των έντονων βροχοπτώσεων στον Παναμά αποτελεί θετική εξέλιξη για την Αρχή της Διώρυγας, καθώς είναι πλέον εφικτή η αύξηση…

«Γερανοί-κατάσκοποι»: Η κόντρα Ουάσιγκτον-Πεκίνου εντείνεται

Από τους γεωπολιτικούς τριγμούς μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, οι οποίοι επεκτείνονται και στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες, επιχειρεί να ωφεληθεί φινλανδική εταιρεία κατασκευής γερανογεφυρών. Η…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }