H Sovcomflot εκκίνησε τη μεταφορά πετρελαίου Urals στην Ασία μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με διαθέσιμα δεδομένα, καθώς το λιώσιμο των πάγων καθιστά δυνατή τη διέλευση πλοίων από την Αρκτική.
Συγκεκριμένα, το «Viktor Bakaev», δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax, το οποίο διαχειρίζεται η Sovcomflot και στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, φόρτωσε περίπου 100.000 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου από τα Ουράλια στο Πριμόρσκ στις 21 Ιουλίου και αυτή τη στιγμή βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Την ίδια ώρα, δύο ακόμα Aframaxes της Sovcomflot, το «Korolev Prospect», στο οποίο επίσης έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, και το «Vernadsky Prospect», κατευθύνονται από τη ρωσική Άπω Ανατολή προς τα δυτικά μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Μόσχα αναζητά εναλλακτικές διαδρομές προς την Ασία, καθώς οι δυτικές κυρώσεις καθιστούν δύσκολη ‒για τον στόλο της‒ την επιχείρηση κοντά στα ύδατα χωρών της ΕΕ. Το Βόρειο Πέρασμα, αν και συντομότερη διαδρομή έναντι του Σουέζ, απαιτεί τη χρήση παγοθραυστικών προκειμένου τα πλοία να διέλθουν από τις βόρειες ακτές της Ρωσίας.
To Βόρειο Πέρασμα εκτείνεται σε μήκος περίπου 5.600 χλμ. (3.500 μιλίων) και συνδέει το λιμάνι του Μουρμάνσκ κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία προς τα ανατολικά με τον Βερίγγειο Πορθμό κοντά στην Αλάσκα. Οι πάγοι έχουν συρρικνωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, γεγονός που οι επιστήμονες έχουν συνδέσει με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έχει προωθήσει την ανάπτυξη της διαδρομής ως μέρος της στροφής της Ρωσίας προς την Ασία εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης στις σχέσεις με τη Δύση.
Το Βόρειο Πέρασμα είναι συνήθως ανοικτό για τις διά θαλάσσης μεταφορές από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ