![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/04/202304111353075531.jpg)
H Sovcomflot εκκίνησε τη μεταφορά πετρελαίου Urals στην Ασία μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με διαθέσιμα δεδομένα, καθώς το λιώσιμο των πάγων καθιστά δυνατή τη διέλευση πλοίων από την Αρκτική.
Συγκεκριμένα, το «Viktor Bakaev», δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax, το οποίο διαχειρίζεται η Sovcomflot και στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, φόρτωσε περίπου 100.000 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου από τα Ουράλια στο Πριμόρσκ στις 21 Ιουλίου και αυτή τη στιγμή βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Την ίδια ώρα, δύο ακόμα Aframaxes της Sovcomflot, το «Korolev Prospect», στο οποίο επίσης έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, και το «Vernadsky Prospect», κατευθύνονται από τη ρωσική Άπω Ανατολή προς τα δυτικά μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Μόσχα αναζητά εναλλακτικές διαδρομές προς την Ασία, καθώς οι δυτικές κυρώσεις καθιστούν δύσκολη ‒για τον στόλο της‒ την επιχείρηση κοντά στα ύδατα χωρών της ΕΕ. Το Βόρειο Πέρασμα, αν και συντομότερη διαδρομή έναντι του Σουέζ, απαιτεί τη χρήση παγοθραυστικών προκειμένου τα πλοία να διέλθουν από τις βόρειες ακτές της Ρωσίας.
To Βόρειο Πέρασμα εκτείνεται σε μήκος περίπου 5.600 χλμ. (3.500 μιλίων) και συνδέει το λιμάνι του Μουρμάνσκ κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία προς τα ανατολικά με τον Βερίγγειο Πορθμό κοντά στην Αλάσκα. Οι πάγοι έχουν συρρικνωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, γεγονός που οι επιστήμονες έχουν συνδέσει με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έχει προωθήσει την ανάπτυξη της διαδρομής ως μέρος της στροφής της Ρωσίας προς την Ασία εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης στις σχέσεις με τη Δύση.
Το Βόρειο Πέρασμα είναι συνήθως ανοικτό για τις διά θαλάσσης μεταφορές από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επιθεώρηση σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού του Κρατικού Αερολιμένα Χίου «ΟΜΗΡΟΣ», που ήδη τέθηκαν σε λειτουργία, πραγματοποίησε ο Διοικητής ΥΠΑ κ. Γιώργος Σαουνάτσος, ο οποίος συναντήθηκε…
Η πρόωρη έναρξη της περιόδου των έντονων βροχοπτώσεων στον Παναμά αποτελεί θετική εξέλιξη για την Αρχή της Διώρυγας, καθώς είναι πλέον εφικτή η αύξηση…
Από τους γεωπολιτικούς τριγμούς μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, οι οποίοι επεκτείνονται και στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες, επιχειρεί να ωφεληθεί φινλανδική εταιρεία κατασκευής γερανογεφυρών. Η…
Το Latsco Familly Οffice, συμφερόντων της κ. Μαριάννας Ι. Λάτση, εξαγόρασε μειοψηφικό ποσοστό 30% της Eurocatering ΑΕ (Φρεσκούλης) Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο…
Μία δεσμευτική προσφορά υποβλήθηκε για την εξαγορά του 20% της θυγατρικής εταιρείας του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής –…
Με την Κάμαλα Χάρις να αναμένεται να λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών, η κόντρα στις αμερικανικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου θα είναι -κατά πάσα…
Την έναρξη κατασκευής νέου αιολικού πάρκου ισχύος 140 MW, στη θέση Deleni της επαρχίας Vaslui στην ανατολική Ρουμανία, ανακοίνωσε ο όμιλος ΔΕΗ. Το νέο…
Έρευνα της International Workplace Group (IWG), του μεγαλύτερου παρόχου ευέλικτων χώρων εργασίας στον κόσμο, καταδεικνύει ότι εννέα στους 10 CEOs έχουν υιοθετήσει το υβριδικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ