![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/12/202312121117409113.jpg)
Η εξέλιξη στην υιοθέτηση τεχνολογιών αιολικής ενέργειας επεκτείνεται τώρα και στα τριμαράν. Το ναυπηγείο Austal ανακοίνωσε πρόσφατα συμφωνία για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός τριμαράν από αλουμίνιο, το οποίο θα κινείται με αιολική ενέργεια. Η εν λόγω σύμβαση συνήφθη με τη Vela Transport, η οποία έχει έδρα στην Bayonne της Γαλλίας.
Η κατασκευή του πλοίου, το οποίο είναι πρωτότυπο στην κατηγορία του και έχει ύψος 66,8 μ., θα πραγματοποιηθεί από την Austal Philippines στο Balamban, Cebu. Το σχέδιο του πλοίου είναι βασισμένο σε μια ιδέα της VPLP από το Παρίσι και περιλαμβάνει ένα σύστημα πλεύσης της MerConcept.
Επιπλέον, το τριμαράν χαρακτηρίζεται από το ρηχό του σχέδιο, που επιτρέπει την πρόσβαση σε λιμένες μικρότερου βάθους, διευκολύνοντας τις μεταφορές προς τα εργοστάσια και τις αποθήκες των πελατών της Vela. Η χρήση ιστίων για την κύρια προώθηση του πλοίου, σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς κινητήρες, αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 99% σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία.
Οι λεπτομέρειες της τιμής αγοράς του πλοίου δεν έχουν αποκαλυφθεί, λόγω εμπορικών συνθηκών, αλλά η εταιρεία αναφέρει ότι κυμαίνεται μεταξύ 40 και 45 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση του πλοίου προγραμματίζεται για τα μέσα του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ