
Τα πάνω κάτω στις θαλάσσιες μεταφορές ενδέχεται να φέρει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας καθώς το τουρκικό κοινοβούλιο ενέκρινε πρόσφατα σχέδια για έναν μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον ναυτιλιακό τομέα.
Το προτεινόμενο σύστημα θα ευθυγραμμίζεται με το ETS της ΕΕ και ουσιαστικά θα αποτελέσει μηχανισμό συλλογής τελών για τις εκπομπές CO2 των πλοίων που εισέρχονται και εξέρχονται από τα τουρκικά λιμάνια.
Η τουρκική Προεδρία αναμένεται να εκδώσει κανονισμό με κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τους τύπους πλοίων που θα συμπεριληφθούν στο πεδίο εφαρμογής, τη χωρητικότητα, τα ποσοστά των τελών εκπομπών και τις διαδικασίες παρακολούθησης, υποβολής εκθέσεων και επαλήθευσης των εκπομπών από τα πλοία. Κάθε χρόνο από τα πλοία που διέρχονται από την Τουρκία εκπέμπονται 10 εκατ. τόνοι CO2, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις εκπομπές που του Λουξεμβούργου σε έναν χρόνο.
Τόσο τα τουρκικά λιμάνια όσο και τα λιμάνια της Βόρειας Αφρικής καταγράφουν αύξηση των μεταφορτώσεων containerships, αποτέλεσμα της εφαρμογής του EU ETS. Στο πλαίσιο αυτό, εντείνονται οι πιέσεις για τη μερική αναθεώρηση του EU ETS προκειμένου να αποφεύγεται η εκτροπή του θαλάσσιου εμπορίου σε χώρες εκτός ΕΕ. Σύμφωνα με την επικαιροποίηση του EU ETS που εγκρίθηκε πέρυσι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κανένας από τους τουρκικούς λιμένες δεν εμπίπτει στα κριτήρια των γειτονικών λιμένων μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ