![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/07/202307270853479405.jpg)
Η Κίνα συνεχίζει, δίχως αμφιβολία, να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της αγοράς πετρελαίου, όμως πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson εστιάζει στο κατά πόσο πλέον δεν αποτελεί μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά αλλά μια ώριμη δύναμη.
Ειδικότερα, στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι κατά μέσο όρο οι αποστολές αργού πετρελαίου στην Κίνα έχουν μειωθεί εντός του έτους κατά 50.000 βαρέλια/ημέρα το α΄ εξάμηνο του 2024, έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2023. Η πτώση των εισαγωγών φέρεται να οφείλεται σε εργασίες συντήρησης των διυλιστηρίων αλλά και στη μείωση του περιθωρίου κέρδους τους. Την ίδια ώρα, η Gibson υπογραμμίζει ότι δύο διυλιστήρια έχουν αναστείλει τις λειτουργίες τους επ’ αόριστον.
Συνεπώς, ο ρυθμός ανόδου της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα έχει επιβραδύνει ιδιαίτερα, σε σύγκριση με τα περασμένα έτη, οπότε και κατά μέσο όρο ο όγκος εισαγόμενων φορτίων αργού πετρελαίου αυξανόταν κατά 10% ετησίως.
Σε κάθε περίπτωση, αναφέρει η Gibson, η Κίνα παραμένει νούμερο ένα με διαφορά, δεδομένου ότι το 2023 εισήγαγε 10,6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως έναντι 4,6 εκατ. της δεύτερης Ινδίας.
Εφεξής, η ζήτηση της Κίνας θα συνεχίσει να αυξάνεται, όμως με βραδύτερους ρυθμούς, και τα tankers θα συνεχίσουν να συρρέουν στη «Μέκκα» του παγκόσμιου εμπορίου. Για τα tankers δεν υφίσταται ανησυχία, καθώς βραδύτερη ανάπτυξη δεν συνεπάγεται μείωση, αλλά στη χειρότερη διατήρηση των τωρινών επιπέδων, ενώ την ίδια ώρα η Ινδία θεωρείται το επόμενο «βαρύ χαρτί» των εισαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα διαχείρισης κρατήσεων και κατανομής θέσεων ελλιμενισμού…
Το βλέμμα τους στον στόλο της Consort Bunkers στρέφουν οι Trafigura, Frontline και Golden Ocean, που μέσω της κοινοπραξίας τους TFG Marine ήλθαν σε…
Kατά 0,3% αυξήθηκε το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο του 2024, τόσο στη ζώνη του ευρώ όσο και στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Καθώς η παραγωγή LNG από τη Novatek αυξάνεται ραγδαία και νέες εγκαταστάσεις παραγωγής βρίσκονται προ των πυλών, η ρωσική εταιρεία ενέργειας φαίνεται να μην…
Χαμόγελα έφερε στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ο οικονομικός απολογισμός για το β΄ τρίμηνο και το α΄ εξάμηνο. Συγκεκριμένα, το α΄ εξάμηνο του έτους η Hanwha…
Κλίμα αισιοδοξίας από τους Έλληνες CEOs για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεών τους καταδεικνύει η 27η Ετήσια Παγκόσμια…
Τρεις εβδομάδες μετά την επέλαση του κυκλώνα Μπέριλ στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και στον Κόλπο του Μεξικού, εργοστάσια και επιχειρήσεις δεν έχουν επανέλθει…
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους του πρώτου εξαμήνου 2024 για τον Όμιλο Χρηματιστηρίου Αθηνών αυξήθηκαν κατά 42,4% και διαμορφώθηκαν στα 9,4 εκατ. ευρώ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ