![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407261217349806-900x540.jpg)
Η αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται διά θαλάσσης, σε συνδυασμό με την επιτακτική αναδρομολόγηση των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, συνέβαλαν στην αύξηση της ζητούμενης μεταφορικής ικανότητας των liner εταιρειών.
Κατά συνέπεια, περιορίστηκαν σημαντικά οι διαλύσεις containerships. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO, από την αρχή του έτους, μόλις 36 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 51.000 TEUs, οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Παράλληλα, το ίδιο διάστημα, παραδόθηκαν 264 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,6 εκατ. TEUs, με αποτέλεσμα η μεταφορική ικανότητα του στόλου να ανέρχεται πλέον στα 29,5 εκατ. TEUs, σημειώνοντας ετήσια άνοδο της τάξεως του 11%. Πρόκειται για τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης που έχει καταγραφεί τα τελευταία 15 χρόνια, και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ταχύτατη αύξηση της μεταφορικής ικανότητας του στόλου των containerships 12.000-15.000 TEUs, που κατέγραψε ετήσια αύξηση κατά 25%.
Παρ’ όλα αυτά, οι liner εταιρείες δεν φαίνεται να ανησυχούν για τη ραγδαία αυξανόμενη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους, καθώς οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία συνεχίζονται. Ενδεικτικά, από την αρχή του έτους, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για συνολικά 63 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 0,4 εκατ. TEUs. Επίσης, η αναλογία του orderbook προς τον στόλο των liner εταιρειών παραμένει υψηλή και διαμορφώνεται στο 19%.
Τέλος, οι αναλυτές τις BIMCO εκτιμούν ότι η συνολική μεταφορική ικανότητα των liner εταιρειών θα «σπάσει» το φράγμα των 30 εκατ. TEUs, για πρώτη φορά, με το πέρας του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους. Ωστόσο, αναμένουν ότι οι διαλύσεις containerships θα αυξηθούν το επόμενο διάστημα, καθώς θεωρείται αδύνατο η αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων να ακολουθήσει τη ραγδαία αύξηση της μεταφορικής ικανότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Optima Shipping Services και η Metizoft εκκίνησαν μια νέα συνεργασία όπου η πρώτη θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει, μέσω της δεύτερης, υπηρεσίες…
Η Ninety Percent of Everything (90POE), κορυφαίος πάροχος ψηφιακών λύσεων για τη ναυτιλία, ανακοίνωσε συμφωνία με την Costamare, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες…
Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο επανεξελέγη στο αξίωμα για τρίτη συναπτή θητεία, εξασφαλίζοντας πάνω από το 51% των ψήφων, ανακοίνωσε το εθνικό εκλογικό…
Για πρώτη φορά από τη χρήση του 2008 οι ελληνικές τράπεζες στέλνουν αυτό το καλοκαίρι στο «ταμείο» τους μετόχους τους. Θα διανείμουν μερίσματα που…
Σε μια σημαντική εξέλιξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι προδιαγραφές για τις δεξαμενές εξισορρόπησης (ballast tanks) των φορτηγών πλοίων που φέρουν τη σήμανση ESP (Έκθεση…
Πτωτικές παραμένουν οι καταγραφείσες τάσεις στις τιμές πετρελαίου, με τα Brent και WTI να σημειώνουν απώλειες στο πέρας της προηγούμενης εβδομάδας, σύμφωνα με σχετική…
Σε νέα διάσταση φαίνεται να εισέρχονται οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Σαουδικής Αραβίας. Οι δύο χώρες επεκτείνουν σταδιακά τις σχέσεις τους, πέραν του πολιτικού…
Στην ακτινογραφία του ηλικιακού προφίλ του στόλου των bulk carriers προχώρησε η ΑΧSMarine, με τα ευρήματα να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα. Σύμφωνα με τα δεδομένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ