Σε μια σημαντική εξέλιξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι προδιαγραφές για τις δεξαμενές εξισορρόπησης (ballast tanks) των φορτηγών πλοίων που φέρουν τη σήμανση ESP (Έκθεση Ειδικού Σχεδίου) έχουν εναρμονιστεί με τα κριτήρια που ισχύουν για τα πετρελαιοφόρα. Αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι η κατάσταση της επίστρωσης των δεξαμενών δεν πρέπει να είναι κατώτερη του «ΚΑΛΗ». Καταστάσεις επίστρωσης όπως «ΜΕΤΡΙΑ» ή «ΚΑΚΗ» απαιτούν επανεξέταση και πιθανή ανανέωση στις επόμενες ετήσιες επιθεωρήσεις.
Ειδικότερα, μετά την πρώτη ανανέωση ή μεσοπρόθεσμη επιθεώρηση που θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου 2024, θα υλοποιείται ετήσια εξέταση εάν η κατάσταση της επίστρωσης δεν αποκατασταθεί σε «ΚΑΛΗ». Αυτό υποδηλώνει μια σημαντική ενίσχυση στα μέτρα προστασίας της ακεραιότητας των πλοίων, καθώς οι δεξαμενές εξισορρόπησης παίζουν κρίσιμο ρόλο στη σταθερότητα και στην ισορροπία τους κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
Παράλληλα, για φορτηγά πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών και με μήκος πάνω από 150 μ., οι διπλού τοιχώματος κενοί χώροι που περιβάλλουν τα φορτία θα υποβάλλονται σε ετήσια εξέταση εφόσον η προστατευτική επίστρωση βρεθεί σε «ΚΑΚΗ» κατάσταση.
Αναφορικά με τα πετρελαιοφόρα, οι ορισμοί και οι απαιτήσεις για τις δοκιμές των δεξαμενών φορτίου έχουν διευκρινιστεί. Το πλήρωμα τώρα πρέπει να διεξάγει τις δοκιμές εντός του παραθύρου της ανανέωσης, αλλά όχι περισσότερο από τρεις μήνες πριν από την επισταμένη εξέταση. Επιπλέον, έχει γίνει τροποποίηση στον ορισμό των πετρελαιοφόρων, για να καταστεί σαφές ότι ο Κώδικας ESP δεν εφαρμόζεται σε πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο σε ανεξάρτητες δεξαμενές, που δεν είναι μέρος της κατασκευής του πλοίου.
Οι απαιτήσεις για συνεχή συντήρηση των δεξαμενών εξισορρόπησης και των διπλών τοιχωμάτων των κενών χώρων των φορτηγών πλοίων, καθώς και η τακτική επιθεώρηση των πετρελαιοφόρων, ενισχύουν τις προδιαγραφές ασφαλείας για την προστασία της θάλασσας και των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τελευταία Ενημέρωση: Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 17.42 Μετά την απόφαση του προέδρου της Νότιας Κορέας να κηρύξει στρατιωτικό νόμο, ο στρατός ανακοίνωσε ότι η λειτουργία…
Σε πολύ καλό κλίμα ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 3 Δεκεμβρίου, η πρώτη επίσημη συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Βρετανό ομόλογό…
Σε επέκταση της διάρκειας των εθελούσιων περιορισμών στην παραγωγή του αναμένεται να προχωρήσει ο OPEC+ την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Ειδικότερα, πηγές που επικαλείται το…
Το ντεμπούτο του κρουαζιερόπλοιου «Mitsui Ocean Fuji» ανακοίνωσε η Mitsui O.S.K. Lines, εξέλιξη που αντανακλά την εστίαση του ιαπωνικού κολοσσού στις κρουαζιέρες πολυτελείας, δεδομένου…
Σε στρατηγικές συνεργασίες συνεχίζουν να προβαίνουν οι κολοσσοί της αγοράς ενέργειας, με τις QatarEnergy και Shell να δίνουν τα χέρια με φόντο τις ενεργειακές…
Εντυπωσιακή άνοδο καταγράφει το 2024 ο τομέας της κρουαζιέρας στην Ηγουμενίτσα, με τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της πόλης να έχουν ήδη τριπλασιαστεί σε…
Ο Aμερικανός εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου πως θα εμποδίσει τον ιαπωνικό γίγαντα της χαλυβουργίας Nippon Steel να εξαγοράσει την…
Σε νέα στρατηγική κίνηση προχώρησε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της στις εφοδιαστικές αλυσίδες των ταχέως αναπτυσσόμενων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ