Σε μια σημαντική εξέλιξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι προδιαγραφές για τις δεξαμενές εξισορρόπησης (ballast tanks) των φορτηγών πλοίων που φέρουν τη σήμανση ESP (Έκθεση Ειδικού Σχεδίου) έχουν εναρμονιστεί με τα κριτήρια που ισχύουν για τα πετρελαιοφόρα. Αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι η κατάσταση της επίστρωσης των δεξαμενών δεν πρέπει να είναι κατώτερη του «ΚΑΛΗ». Καταστάσεις επίστρωσης όπως «ΜΕΤΡΙΑ» ή «ΚΑΚΗ» απαιτούν επανεξέταση και πιθανή ανανέωση στις επόμενες ετήσιες επιθεωρήσεις.
Ειδικότερα, μετά την πρώτη ανανέωση ή μεσοπρόθεσμη επιθεώρηση που θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου 2024, θα υλοποιείται ετήσια εξέταση εάν η κατάσταση της επίστρωσης δεν αποκατασταθεί σε «ΚΑΛΗ». Αυτό υποδηλώνει μια σημαντική ενίσχυση στα μέτρα προστασίας της ακεραιότητας των πλοίων, καθώς οι δεξαμενές εξισορρόπησης παίζουν κρίσιμο ρόλο στη σταθερότητα και στην ισορροπία τους κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
Παράλληλα, για φορτηγά πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών και με μήκος πάνω από 150 μ., οι διπλού τοιχώματος κενοί χώροι που περιβάλλουν τα φορτία θα υποβάλλονται σε ετήσια εξέταση εφόσον η προστατευτική επίστρωση βρεθεί σε «ΚΑΚΗ» κατάσταση.
Αναφορικά με τα πετρελαιοφόρα, οι ορισμοί και οι απαιτήσεις για τις δοκιμές των δεξαμενών φορτίου έχουν διευκρινιστεί. Το πλήρωμα τώρα πρέπει να διεξάγει τις δοκιμές εντός του παραθύρου της ανανέωσης, αλλά όχι περισσότερο από τρεις μήνες πριν από την επισταμένη εξέταση. Επιπλέον, έχει γίνει τροποποίηση στον ορισμό των πετρελαιοφόρων, για να καταστεί σαφές ότι ο Κώδικας ESP δεν εφαρμόζεται σε πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο σε ανεξάρτητες δεξαμενές, που δεν είναι μέρος της κατασκευής του πλοίου.
Οι απαιτήσεις για συνεχή συντήρηση των δεξαμενών εξισορρόπησης και των διπλών τοιχωμάτων των κενών χώρων των φορτηγών πλοίων, καθώς και η τακτική επιθεώρηση των πετρελαιοφόρων, ενισχύουν τις προδιαγραφές ασφαλείας για την προστασία της θάλασσας και των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η φινλανδική αστυνομία ανακοίνωσε σήμερα ότι ανέσυρε από τον βυθό της θάλασσας μια άγκυρα του δεξαμενόπλοιου Eagle S, για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του έτους που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το «Viking Saturn», χωρητικότητας 930 επιβατών. Το κρουαζιερόπλοιο έχει μήκος 228 μέτρα…
Επαναλήφθηκαν σήμερα Τρίτη 7 Ιανουαρίου σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, οι διεθνείς πτήσεις στο αεροδρόμιο της Δαμασκού, για πρώτη φορά μετά την κατάληψη της εξουσίας στη…
Η Ινδονησία εντάχθηκε στη συμμαχία αναδυόμενων οικονομιών BRICS ως κράτος-πλήρες μέλος, ανακοίνωσε χθες Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με τη διπλωματία της…
Δεν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ μετά τη διακοπή των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας στην Ευρώπη,…
Σε μία σημαντική κίνηση προέβη ο Τζο Μπάιντεν, επιχειρώντας να εμποδίσει την εκπλήρωση μιας μείζονος προεκλογικής υπόσχεσης του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει δηλώσει…
Το Χρηματιστήριο Αθηνών έκλεισε το 2024 με κέρδη 13,65%, συμπληρώνοντας την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανόδου (+39,08% το 2023, +4,08% το 2022 και +10,43% το…
Η Συρία θα δεχθεί δύο πλωτές μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την Τουρκία και το Κατάρ για να ενισχύσει τις ενεργειακές προμήθειές της που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ