
Η βιομηχανία ενδυμάτων του Μπανγκλαντές παραπαίει, μετά την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας και διακοπής των επικοινωνιών από τις Αρχές, στο πλαίσιο της φονικής καταστολής των φοιτητικών διαδηλώσεων. Ως εκ τούτου, τα εργοστάσια έκλεισαν και οι αποστολές από τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα ενδυμάτων στον κόσμο διακόπηκαν.
Περισσότεροι από 100 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους τις τελευταίες ημέρες σε συγκρούσεις μεταξύ αστυνομίας και φοιτητών, οι οποίοι διαδηλώνουν κατά ενός συστήματος ποσόστωσης θέσεων εργασίας.
Οι Αρχές επέβαλαν την περασμένη εβδομάδα απαγόρευση της κυκλοφορίας, διέκοψαν τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και διαδικτύου και ανέπτυξαν τον στρατό, ενώ οι δυνάμεις ασφαλείας φέρονται να έδωσαν εντολή να πυροβολούν. Οι περιορισμοί άρθηκαν εν μέρει, με αποτέλεσμα το μερικό άνοιγμα των εργοστασίων, αν και η συνδεσιμότητα παρέμεινε αποσπασματική.
Οι αναταραχές στη χώρα έχουν θορυβήσει κολοσσούς της λιανικής αγοράς, όπως η H&M, ενώ την ίδια ώρα οι ροές των παραγγελιών έχουν καθυστερήσει και τα κόστη μεταφοράς αυξάνονται.
Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν σε διεθνή ΜΜΕ ότι έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη προς το Μπανγκλαντές ως προς το ότι μπορεί να λειτουργήσει εύρυθμα ως κράτος. Την ίδια ώρα, σημειώνουν ότι οι καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων στα διεθνή λιμάνια θα ωθήσουν αγοραστές από τη Δύση να μετατοπίσουν μέρος των εφοδιαστικών τους αλυσίδων σε άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Καμπότζη.
Αναλυτές εκτιμούν ότι το έμφραγμα στο Μπανγκλαντές έχει βαρύ τίμημα για την οικονομία της χώρας, η οποία εξυμνήθηκε για τον ταχύ μετασχηματισμό της με γνώμονα τις εξαγωγές. Στο ίδιο μήκος κύματος, στελέχη του Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εξαγωγέων Ενδυμάτων του Μπανγκλαντές δήλωσαν στο Al Jazeera ότι η βιομηχανία απώλεσε $150 εκατ. την ημέρα κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας.
Οι επιπτώσεις των διαδηλώσεων θα αυξήσουν το κόστος των μεταφορών, που παρουσιάζει ήδη σημαντική άνοδο, λόγω των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Κατά την Xeneta, οι ναύλοι για τις εξαγωγές από το λιμάνι Chittagong του Μπανγκλαντές προς τη βόρεια Ευρώπη έχουν τριπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο σε $6.400/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ