Στο πλαίσιο εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, η Maersk Line Limited, θυγατρική του liner κολοσσού, συμφώνησε με το Υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ να αλλάξει την πολιτική της αναφορικά με τις μεθόδους επικοινωνίας για θέματα ασφαλείας των ναυτικών της εταιρείας με τις αμερικανικές λιμενικές αρχές. Επιπλέον, συμφωνήθηκε ότι θα αποζημιώσει τον ναυτικό που απολύθηκε λόγω του γεγονότος ότι είχε αναφέρει σε επικοινωνία του με επιθεωρητές ζητήματα ασφαλείας εν πλω, χωρίς να ενημερώσει πρώτα την ίδια την εταιρεία.
Η συμφωνία αυτή προέκυψε μετά τις τριήμερες διαπραγματεύσεις τον Ιούνιο του 2024, όπου η Maersk αμφισβήτησε αρχικά τα πορίσματα της έρευνας που διεξήγαγε η Διεύθυνση Επαγγελματικής Ασφάλειας και Υγείας (OSHA) του υπουργείου, η οποία μάλιστα διαπίστωσε ότι η εταιρεία παραβίασε τα δικαιώματα του εργαζομένου βάσει του ομοσπονδιακού νόμου περί προστασίας των ναυτικών. Η OSHA διαπίστωσε, επιπρόσθετα, ότι η πολιτική της εταιρείας, η οποία απαγόρευε στους εργαζομένους να επικοινωνούν με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ ή άλλες ομοσπονδιακές, πολιτειακές ή τοπικές αρχές χωρίς να ενημερώσουν πρώτα την εταιρεία, παραβίαζε την ομοσπονδιακή νομοθεσία.
Η έρευνα ξεκίνησε αφότου ναυτικός ειδοποίησε την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ για θέματα λειτουργικής διαχείρισης και ζητημάτων ασφαλείας στο containership «Safmarine Mafadi» τον Δεκέμβριο του 2020. Σε αυτά περιλαμβάνονταν η ανάγκη επισκευής και αντικατάστασης εξοπλισμού σωσίβιων λέμβων και η καταγγελία ότι ορισμένοι ναυτικοί στο συγκεκριμένο πλοίο είχαν στην κατοχή τους και ενδεχομένως κατανάλωναν αλκοόλ. Την ίδια στιγμή, αναφέρθηκε ακατάλληλη επίβλεψη των δόκιμων ναυτικών και ένα πλημμελές και πιθανώς επικίνδυνο για την ασφάλεια του πλοίου σύστημα υδροσυλλογής στα αμπάρια.
Η Maersk συμφώνησε να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:
– Κατάργηση κάθε απαίτησης να ενημερώνουν οι εργαζόμενοι την εταιρεία πριν επικοινωνήσουν με την αμερικανική ακτοφυλακή.
– Κατάργηση των όποιων αντιποίνων κατά των ναυτικών που επικοινωνούν με την αμερικανική ακτοφυλακή.
– Παροχή εκπαίδευσης σε όλους τους προϊσταμένους σχετικά με την αναθεωρημένη πολιτική.
– Διανομή του ενημερωτικού υλικού του OSHA για τον νόμο περί προστασίας των ναυτικών στους ναυτικούς στα πλοία της με σημαία ΗΠΑ για τα επόμενα δύο χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βιομηχανία ενδυμάτων του Μπανγκλαντές παραπαίει, μετά την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας και διακοπής των επικοινωνιών από τις Αρχές, στο πλαίσιο της φονικής καταστολής των…
Καμία σημαντική μεταβολή δεν φέρεται να καταγράφεται στη ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία «απολαμβάνει» ένα διάλειμμα μετά την επίμονη εικόνα αγοράς δύο ταχυτήτων,…
Το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για περισσότερα από 200…
Η εταιρεία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε. ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και…
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα στο ναυπηγείο Geoje Island στη Νότια Κορέα για τα δύο νεότευκτα της Maran Gas «Maran Gas…
Οριακή άνοδο της τάξης του 0,5% κατέγραψε τον Ιούνιο η παραγωγή χάλυβα των 71 χωρών που αναφέρουν τα δεδομένα τους στη Διεθνή Ένωση Χάλυβα.…
Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή “μαζική επίθεση μεγάλης κλίμακας για την παράλυση” του δικτύου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ