
Στην εποχή της αναζήτησης βιώσιμων λύσεων, η πυρηνική τεχνολογία αποτελεί έναν ολοένα και πιο σημαντικό υποψήφιο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Σε αυτό το πλαίσιο, ο American Bureau of Shipping (ABS) και το Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering (KRISO) συμπράττουν για να ενδυναμώσουν αυτή τη μετάβαση. Οι δύο οργανισμοί αποσκοπούν στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) τόσο σε εμπορικά πλοία όσο και σε πλωτές πλατφόρμες παραγωγής ενέργειας.
Ο ABS έχει αναλάβει την ανάλυση και την ερμηνεία του ρυθμιστικού πλαισίου και των διεθνών προτύπων που διέπουν τον σχεδιασμό και τη λειτουργία των πλοίων με εξοπλισμό SMR. Αυτό συμβάλλει στη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τις υψηλότερες διεθνείς απαιτήσεις ασφαλείας και ποιότητας.
Από την πλευρά του, το KRISO επικεντρώνεται στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών που θα επιτρέψουν την εφαρμογή των SMR σε ναυτιλιακό περιβάλλον. Αυτό περιλαμβάνει τη σχεδίαση του σκάφους και των συστημάτων πρόωσης, καθώς και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου για την ανάλυση και την εξασφάλιση της ασφάλειας των συστημάτων που χρησιμοποιούν πυρηνική ενέργεια.
Επιπλέον, το KRISO αναλαμβάνει τη δημιουργία μιας πλωτής πλατφόρμας παραγωγής ενέργειας, η οποία θα λειτουργεί σαν πυρηνικό εργοστάσιο στη θάλασσα. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση προβλέπεται πως θα παρέχει σταθερή ενέργεια σε νησιωτικές περιοχές, ανοίγοντας νέους δρόμους για την ενεργειακή αυτάρκεια και προσφέροντας λύσεις για την απανθρακοποίηση των απομακρυσμένων περιοχών.
Μέσω αυτής της πρωτοποριακής συνεργασίας, ο ABS και το KRISO επιδιώκουν να θέσουν νέα πρότυπα στην παγκόσμια ναυτιλία, ενσωματώνοντας την πυρηνική τεχνολογία σε μια βιομηχανία που συνεχώς αναζητά βιώσιμες και καινοτόμες λύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ