Χαμόγελα για το διά θαλάσσης εμπόριο έφερε η δημοσιοποίηση των δεδομένων της Στατιστικής Αρχής της Κίνας για τις εισαγωγές κύριων εμπορευμάτων, όπως άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα και LNG, το α΄ εξάμηνο.
Στον αντίποδα, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου μειώθηκαν τον Ιούνιο κατά 11% σε ετήσια βάση, εγείροντας ανησυχίες για την ευρωστία της κινεζικής οικονομίας αλλά και της αγοράς πετρελαίου. Σε ευρύτερο πλαίσιο, ο όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης το α΄ εξάμηνο κατέγραψε πτώση 5,8% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2023. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι Κινέζοι εισαγωγείς διαφοροποίησαν τις πηγές εισαγωγών τους. Ειδικότερα, η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία εξήγαγαν προς την Κίνα λιγότερους όγκους πετρελαίου κατά -5,04% και -10,61% αντίστοιχα. Αντίθετα, υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση των κινεζικών εισαγωγών από τη Βραζιλία (13,05%), το Ιράν (60,4%) και το Ιράκ (7,26%).
Όπως τονίζουν αναλυτές της Intermodal στο εβδομαδιαίο report της ναυλομεσιτικής εταιρείας, οι αλλαγές αυτές στον εμπορευματικό χάρτη αντανακλώνται και στη ναυλαγορά. Οι ναύλοι για ταξίδια από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα (TD3C) κατέγραψαν πτώση τον περασμένο μήνα και διαμορφώθηκαν σε WS 50, αγγίζοντας χαμηλά έτους. Την ίδια στιγμή, στο route US Gulf-Κίνα οι ναύλοι μηνιαίως έφτασαν τα $7,3 εκατ. έναντι $10 εκατ. τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.
Αν και οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας έχουν μειωθεί, η κυβέρνηση έχει αυξήσει σημαντικά τα αποθέματα πετρελαίου της. Η Κίνα πρόσθεσε 1,48 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα (bpd) στα στρατηγικά και εμπορικά αποθέματά της μόνο τον Ιούνιο, ενώ κατά μέσο όρο 900.000 bpd αποθηκεύτηκαν στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματα της Κίνας κατά το α΄ εξάμηνο του 2024. Αυτή η αύξηση των αποθεμάτων οφείλεται κυρίως στην κάμψη των εργασιών των διυλιστηρίων, τα οποία επεξεργάστηκαν 14,19 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Ιούνιο, μειωμένα κατά 3,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η τάση αύξησης των αποθεμάτων με μείωση της παραγωγής διυλιστηρίων υποδηλώνει χαμηλή εγχώρια ζήτηση και θέτει υπό αμφισβήτηση τις αισιόδοξες εκτιμήσεις του OPEC και του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για σημαντική αύξηση της κατανάλωσης αργού πετρελαίου στην Κίνα έως το 2024. Η επίμονη δυσαναλογία μεταξύ της προσφοράς αργού πετρελαίου και της επεξεργασίας από τα διυλιστήρια αποκαλύπτει συνεχή αδυναμία στη βιομηχανία διύλισης, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την προβλεπόμενη ανάκαμψη κατά το β΄ εξάμηνο του έτους.
Εν κατακλείδι, οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι για να διαπιστωθεί αν η κατανάλωση της Κίνας θα αυξηθεί, γεγονός που θα επηρεάσει τις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου και την αγορά εμπορευμάτων.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα στο ναυπηγείο Geoje Island στη Νότια Κορέα για τα δύο νεότευκτα της Maran Gas «Maran Gas…
Οριακή άνοδο της τάξης του 0,5% κατέγραψε τον Ιούνιο η παραγωγή χάλυβα των 71 χωρών που αναφέρουν τα δεδομένα τους στη Διεθνή Ένωση Χάλυβα.…
Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή “μαζική επίθεση μεγάλης κλίμακας για την παράλυση” του δικτύου…
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι των containerships, παρότι ο σχετικός δείκτης της Drewry, WCI, σημείωσε πτώση της τάξεως του 2% την εβδομάδα με…
Στο πλαίσιο των συνεχόμενων ενεργειών για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να επενδύσει στην εταιρεία…
Tη δέσμευσή της να μη χρησιμοποιεί το Βόρειο Πέρασμα ως ναυτιλιακή οδό επανέλαβε η MSC με σχετική ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο…
Καθώς η παραγωγή φυσικού αερίου στη Βενεζουέλα βρίσκεται σε ύφεση, τα βλέμματα στρέφονται στις προεδρικές εκλογές, το αποτέλεσμα των οποίων θα καθορίσει την πολιτική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ