Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Δεξαμενόπλοια: Τα μηνύματα από την Κίνα

Δεξαμενόπλοια: Τα μηνύματα από την Κίνα

Email
LinkedIn
Facebook
X

Χαμόγελα για το διά θαλάσσης εμπόριο έφερε η δημοσιοποίηση των δεδομένων της Στατιστικής Αρχής της Κίνας για τις εισαγωγές κύριων εμπορευμάτων, όπως άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα και LNG, το α΄ εξάμηνο.

Στον αντίποδα, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου μειώθηκαν τον Ιούνιο κατά 11% σε ετήσια βάση, εγείροντας ανησυχίες για την ευρωστία της κινεζικής οικονομίας αλλά και της αγοράς πετρελαίου. Σε ευρύτερο πλαίσιο, ο όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης το α΄ εξάμηνο κατέγραψε πτώση 5,8% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2023. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι Κινέζοι εισαγωγείς διαφοροποίησαν τις πηγές εισαγωγών τους. Ειδικότερα, η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία εξήγαγαν προς την Κίνα λιγότερους όγκους πετρελαίου κατά -5,04% και -10,61% αντίστοιχα. Αντίθετα, υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση των κινεζικών εισαγωγών από τη Βραζιλία (13,05%), το Ιράν (60,4%) και το Ιράκ (7,26%).

Όπως τονίζουν αναλυτές της Intermodal στο εβδομαδιαίο report της ναυλομεσιτικής εταιρείας, οι αλλαγές αυτές στον εμπορευματικό χάρτη αντανακλώνται και στη ναυλαγορά. Οι ναύλοι για ταξίδια από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα (TD3C) κατέγραψαν πτώση τον περασμένο μήνα και διαμορφώθηκαν σε WS 50, αγγίζοντας χαμηλά έτους. Την ίδια στιγμή, στο route US Gulf-Κίνα οι ναύλοι μηνιαίως έφτασαν τα $7,3 εκατ. έναντι $10 εκατ. τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.

Αν και οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας έχουν μειωθεί, η κυβέρνηση έχει αυξήσει σημαντικά τα αποθέματα πετρελαίου της. Η Κίνα πρόσθεσε 1,48 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα (bpd) στα στρατηγικά και εμπορικά αποθέματά της μόνο τον Ιούνιο, ενώ κατά μέσο όρο 900.000 bpd αποθηκεύτηκαν στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματα της Κίνας κατά το α΄ εξάμηνο του 2024. Αυτή η αύξηση των αποθεμάτων οφείλεται κυρίως στην κάμψη των εργασιών των διυλιστηρίων, τα οποία επεξεργάστηκαν 14,19 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Ιούνιο, μειωμένα κατά 3,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η τάση αύξησης των αποθεμάτων με μείωση της παραγωγής διυλιστηρίων υποδηλώνει χαμηλή εγχώρια ζήτηση και θέτει υπό αμφισβήτηση τις αισιόδοξες εκτιμήσεις του OPEC και του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για σημαντική αύξηση της κατανάλωσης αργού πετρελαίου στην Κίνα έως το 2024. Η επίμονη δυσαναλογία μεταξύ της προσφοράς αργού πετρελαίου και της επεξεργασίας από τα διυλιστήρια αποκαλύπτει συνεχή αδυναμία στη βιομηχανία διύλισης, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την προβλεπόμενη ανάκαμψη κατά το β΄ εξάμηνο του έτους.

Εν κατακλείδι, οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι για να διαπιστωθεί αν η κατανάλωση της Κίνας θα αυξηθεί, γεγονός που θα επηρεάσει τις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου και την αγορά εμπορευμάτων.

Πηγή: Intermodal

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Νέο βήμα ψηφιοποίησης για τον λιμένα Θεσσαλονίκης

Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Μαζικό κύμα επιθέσεων σε σιδηροδρομικές υποδομές στη Γαλλία

Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή “μαζική επίθεση μεγάλης κλίμακας για την παράλυση” του δικτύου…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024