![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/07/202307270853479405.jpg)
Αρκετές ήταν οι παραγγελίες για containerships κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων το α΄ εξάμηνο του 2024, με το LNG να προπορεύεται.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Clarkson Research, το α΄ εξάμηνο παραγγέλθηκαν 40 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG έναντι 20 διπλού καυσίμου μεθανόλης. Πρόκειται για μια αντιστροφή της τάσης που καταγράφηκε το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, όταν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 65 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης μεθανόλης και 35 διπλού καυσίμου LNG.
Διαφαίνεται, συνεπώς, ότι η φρενίτιδα παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που είχε παρατηρηθεί πέρυσι κόβει ταχύτητα, ενώ από την άλλη το LNG κερδίζει «συμμάχους», λόγω συγκεκριμένων παραγόντων, όπως είναι η διαθεσιμότητα και το κόστος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Maersk, η οποία έστειλε πρόσφατα αίτημα υποβολής πρότασης (RFP) σε ναυπηγεία για την παραγγελία 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατανάλωσης LNG και μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs. Η κίνηση αυτή ήρθε μετά την αναβολή της παραγγελίας για 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κινητήρα μεθανόλης από την China State Shipbuilding Corporation (CSSC) τον περασμένο Μάιο και την απόφαση της δανέζικης εταιρείας να επανεξετάσει το deal. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι η κίνηση της Maersk ήταν αποτέλεσμα διαφωνίας της με το κινεζικό ναυπηγείο σε ό,τι αφορά τα πρότυπα σχεδίασης των πλοίων.
Τη μετατόπιση του ναυπηγικού ενδιαφέροντος στα containerships κατανάλωσης LNG φαίνεται πως καλοβλέπουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τα οποία, λόγω υψηλότερου κόστους, είχαν στραμμένο το βλέμμα τους στα πλοία μεταφοράς LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή “μαζική επίθεση μεγάλης κλίμακας για την παράλυση” του δικτύου…
Χαμόγελα για το διά θαλάσσης εμπόριο έφερε η δημοσιοποίηση των δεδομένων της Στατιστικής Αρχής της Κίνας για τις εισαγωγές κύριων εμπορευμάτων, όπως άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα…
Ενώ η παραγωγή πετρελαίου από τον OPEC+ αυξάνεται, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζήτησης και καθώς οι αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για πλεονασματική…
Στο πλαίσιο των συνεχόμενων ενεργειών για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να επενδύσει στην εταιρεία…
Tη δέσμευσή της να μη χρησιμοποιεί το Βόρειο Πέρασμα ως ναυτιλιακή οδό επανέλαβε η MSC με σχετική ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο…
Καθώς η παραγωγή φυσικού αερίου στη Βενεζουέλα βρίσκεται σε ύφεση, τα βλέμματα στρέφονται στις προεδρικές εκλογές, το αποτέλεσμα των οποίων θα καθορίσει την πολιτική…
Τη συμφωνία της για την απόκτηση, μέσω θυγατρικής της, ενός Ultramax bulk carrier, ναυπηγημένου το 2015, έναντι $25,5 εκατ. ανακοίνωσε η Castor Maritime. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ