![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407241325177288-900x600.jpeg)
Τον ηγετικό ρόλο του Χονγκ Κονγκ στη διευκόλυνση της μεταφοράς κεφαλαίων και τεχνολογίας σε Ρωσία, Ιράν και Νότια Κορέα ‒τρεις χώρες στις οποίες η διεθνής κοινότητα έχει επιβάλει κυρώσεις για τις ενέργειές τους, που απειλούν την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα‒ αναδεικνύει νέα έκθεση του Committee for Freedom in Hong Kong (CFHK) Foundation.
Στην έκθεση με τίτλο «Beneath the Harbor: Hong Kong’s Leading Role in Sanctions Evasion», ο συγγραφέας Samuel Bickett περιγράφει λεπτομερώς την αυξητική τάση του εμπορίου μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και των χωρών στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις, καθώς και τον βασικό ρόλο της πόλης στην παροχή τεχνολογίας διπλής χρήσης στη Ρωσία.
Μέσω λεπτομερούς ανάλυσης και έρευνας με τη χρήση διαθέσιμων δεδομένων που συλλέγονται από το C4ADS, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό παγκόσμιας ασφάλειας με έδρα την Ουάσιγκτον, καθώς και εταιρικών αρχείων, η έκθεση αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο το Χονγκ Κονγκ χρησιμοποιείται για την παράκαμψη των αμερικανικών και διεθνών κυρώσεων και των ελέγχων των εξαγωγών, που σχεδιάστηκαν για να αρνηθούν την παροχή ευαίσθητης τεχνολογίας και χρηματοδότησης σε αυτές τις τρεις χώρες.
Η έκθεση υπογραμμίζει πως το ρυθμιστικό περιβάλλον της κυβέρνησης του Χονγκ Κονγκ διευκολύνει την αποφυγή κυρώσεων, επιτρέποντας την εύκολη απόκρυψη της εταιρικής δομής και την ταχεία δημιουργία και διάλυση εταιρειών. «Η αργή και ασυνεπής επιβολή των διεθνών κυρώσεων επέτρεψε στους φοροφυγάδες να προσαρμοστούν και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους στο Χονγκ Κονγκ με σχετική ατιμωρησία», αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Mε το σύνθημα «Πάμε Ελλάδα» γραμμένο στο σώμα του αεροσκάφους της Aegean, ένα σύγχρονο Airbus A320 neo, αναχώρησε για την Γαλλία η αποστολή της…
Καθώς οι επιθέσεις των, προσκείμενων στο Ιράν, Χούθι συνεχίζονται, η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα έχει καταστεί επικίνδυνη, με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία να επιλέγουν…
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ιταλικού πλοίου levoli Relume για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου στα διεθνή ύδατα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, ανακοίνωσε σήμερα…
Το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την απόκτηση πλοίων παραδοσιακά οδηγεί σε άνοδο των αξιών τους, με τα τελευταία έτη να μην αποτελούν εξαίρεση. Από…
Η υιοθέτηση βιοκαυσίμων αποτελεί για πολλούς στη ναυτιλία μια βραχυπρόθεσμη περιβαλλοντική πρωτοβουλία μέχρι την οριστική μετάβαση σε ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών…
Oι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες πλοίων, με έμφαση να δίνεται πρόσφατα στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
H Επιτροπή Ανταγωνισμού της Τουρκίας ενέκρινε τη συγχώνευση των DP World και Evyap Group, δύο εκ των κορυφαίων εταιρειών στον κλάδο των logistics, οι…
Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, η σκωτσέζικη κυβέρνηση επιθυμεί να συμβάλει σε αυτή με τη μερική απανθρακοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου των Clyde…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ