
Τον ηγετικό ρόλο του Χονγκ Κονγκ στη διευκόλυνση της μεταφοράς κεφαλαίων και τεχνολογίας σε Ρωσία, Ιράν και Νότια Κορέα ‒τρεις χώρες στις οποίες η διεθνής κοινότητα έχει επιβάλει κυρώσεις για τις ενέργειές τους, που απειλούν την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα‒ αναδεικνύει νέα έκθεση του Committee for Freedom in Hong Kong (CFHK) Foundation.
Στην έκθεση με τίτλο «Beneath the Harbor: Hong Kong’s Leading Role in Sanctions Evasion», ο συγγραφέας Samuel Bickett περιγράφει λεπτομερώς την αυξητική τάση του εμπορίου μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και των χωρών στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις, καθώς και τον βασικό ρόλο της πόλης στην παροχή τεχνολογίας διπλής χρήσης στη Ρωσία.
Μέσω λεπτομερούς ανάλυσης και έρευνας με τη χρήση διαθέσιμων δεδομένων που συλλέγονται από το C4ADS, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό παγκόσμιας ασφάλειας με έδρα την Ουάσιγκτον, καθώς και εταιρικών αρχείων, η έκθεση αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο το Χονγκ Κονγκ χρησιμοποιείται για την παράκαμψη των αμερικανικών και διεθνών κυρώσεων και των ελέγχων των εξαγωγών, που σχεδιάστηκαν για να αρνηθούν την παροχή ευαίσθητης τεχνολογίας και χρηματοδότησης σε αυτές τις τρεις χώρες.
Η έκθεση υπογραμμίζει πως το ρυθμιστικό περιβάλλον της κυβέρνησης του Χονγκ Κονγκ διευκολύνει την αποφυγή κυρώσεων, επιτρέποντας την εύκολη απόκρυψη της εταιρικής δομής και την ταχεία δημιουργία και διάλυση εταιρειών. «Η αργή και ασυνεπής επιβολή των διεθνών κυρώσεων επέτρεψε στους φοροφυγάδες να προσαρμοστούν και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους στο Χονγκ Κονγκ με σχετική ατιμωρησία», αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ