Oι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες πλοίων, με έμφαση να δίνεται πρόσφατα στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, η DryDel Shipping, συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα, προχώρησε στην παραγγελία ενός ακόμα bulk carrier, χωρητικότητας 63.500 dwt, το οποίο θα κατασκευαστεί από το ιαπωνικό ναυπηγείο Tsuneishi, με την παράδοσή του να αναμένεται εντός του 2028. Η εν λόγω παραγγελία έρχεται, λίγες εβδομάδες αφότου η DryDel παρέλαβε δύο bulk carriers, χωρητικότητας 40.000 dwt και παράλληλα βρίσκεται εν αναμονή παραλαβής ακόμη δύο. Επιπλέον, τον περασμένο Απρίλιο η εταιρεία είχε τοποθετήσει παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός bulk carrier 64.000 dwt, επίσης σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας.
Παράλληλα, σε σημαντική επενδυτική κίνηση προέβη πρόσφατα η Sea Traders του Ομίλου Προκοπίου, η οποία παρήγγειλε τέσσερα bulk carriers, χωρητικότητας 63.500 dwt, αξίας περίπου $33 εκατ. το καθένα,. βάσει των δεδομένων της Allied. Τα πλοία θα κατασκευαστούν από το κινεζικό ναυπηγείο Sainty Yangzhou, με ορίζοντα παράδοσης μεταξύ του β’ τριμήνου 2026 και του α’ τριμήνου 2027. Επίσης, η συμφωνία προβλέπει δικαίωμα προαίρεσης, από την πλευρά της Sea Traders, για τη ναυπήγηση ακόμη δύο πλοίων ίδιων προδιαγραφών.
Οι παραπάνω παραγγελίες τις Sea Traders, προστίθενται σε εκείνες των τεσσάρων Kamsarmax bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 dwt, που είχε τοποθετήσει τον περασμένο Μάρτιο, ενώ πέρυσι είχε προβεί σε παραγγελίες για 18 Kamsarmax bulk carriers και πραάλληλα το orderbook της εταιρείας περιλάμβανε επίσης 22 Panamax bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα εξαετή σύμβαση-πλαίσιο με τη Naval Group, η οποία αφορά το Follow On Support των Φρεγατών FDI Belharra, υπέγραψαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας στις 5…
Μετά από ένα πολύμηνο ράλι πτώσεων, η ναυλαγορά των containerships καταγράφει σημάδια ανάπτυξης, λόγω μεταξύ άλλων αυξημένης ζήτησης ενόψει Χριστουγέννων. Ειδικότερα, o σχετικός δείκτης…
Καθώς οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία βαίνουν ολοένα μειούμενες, αναγκάζοντας τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια να υπολειτουργούν, οι εισαγωγές άνθρακα της χώρας της Λατινικής Αμερικής φαίνεται να…
Τελετές ονοματοδοσίας για τέσσερα LNG carriers συμβατικού μεγέθους, που ναυπηγήθηκαν στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και Hanwha Ocean, πραγματοποίησε η QatarEnergy. Tα τέσσερα νεότευκτα…
Ανάσα στις οικονομίες των χωρών του ΟΟΣΑ έφερε η πτώση των τιμών ενέργειας τον Σεπτέμβριο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων, ο…
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών…
Ισχυρή παραμένει η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων πλοιοκτητών στις παραγγελίες και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όπως καταδεικνύουν δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι…
Σε άνθιση φέρεται να βρίσκεται η παγκόσμια αγορά μικροκυκλωμάτων, με τον Σεπτέμβριο να αποτελεί μήνα-ορόσημο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού Anadolu, τον Σεπτέμβριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ