![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221120060899-900x600.jpg)
Καθώς οι επιθέσεις των, προσκείμενων στο Ιράν, Χούθι συνεχίζονται, η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα έχει καταστεί επικίνδυνη, με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία να επιλέγουν τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική.
Ωστόσο, η επιλογή αυτή από τις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να προστατεύσουν τα πλοία και τα πληρώματά τους, επιφέρει σημαντικές συνέπειες για το περιβάλλον, καθώς ο περίπλους της Αφρικής σημαίνει αύξηση της απόστασης, άρα και αύξηση των μιλίων που διανύουν τα πλοία.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με στοιχεία του Marine Benchmark, οι εκπομπές άνθρακα από τα πλοία αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση το α΄ εξάμηνο του έτους. Η εν λόγω αύξηση αφορά 23 εκατ. τόνους εκπομπών άνθρακα, οι οποίοι θα ωθήσουν τις εκπομπές του κλάδου πάνω από τους 450 εκατ. τόνους. Τη μεγαλύτερη άνοδο εκπομπών άνθρακα κατέγραψαν τα containerships, τα οποία είδαν τις εκπομπές τους να αυξάνονται κατά 15% σε ετήσια βάση.
Ο IMO, βλέποντας την παραπάνω εξέλιξη, σημείωσε ότι η επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων για τη ναυτιλία καθίσταται ακόμα δυσκολότερη και, κατά συνέπεια, απαιτούνται σημαντικές αλλαγές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Mε το σύνθημα «Πάμε Ελλάδα» γραμμένο στο σώμα του αεροσκάφους της Aegean, ένα σύγχρονο Airbus A320 neo, αναχώρησε για την Γαλλία η αποστολή της…
«Το όνομά της GasLog Italy» είναι η φράση με την οποία ξεκίνησε η GasLog ανάρτησή της σήμερα, μέσω της οποίας γνωστοποίησε την τελετή ονοματοδοσίας…
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ιταλικού πλοίου levoli Relume για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου στα διεθνή ύδατα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, ανακοίνωσε σήμερα…
Το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την απόκτηση πλοίων παραδοσιακά οδηγεί σε άνοδο των αξιών τους, με τα τελευταία έτη να μην αποτελούν εξαίρεση. Από…
Η υιοθέτηση βιοκαυσίμων αποτελεί για πολλούς στη ναυτιλία μια βραχυπρόθεσμη περιβαλλοντική πρωτοβουλία μέχρι την οριστική μετάβαση σε ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών…
Oι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες πλοίων, με έμφαση να δίνεται πρόσφατα στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
H Επιτροπή Ανταγωνισμού της Τουρκίας ενέκρινε τη συγχώνευση των DP World και Evyap Group, δύο εκ των κορυφαίων εταιρειών στον κλάδο των logistics, οι…
Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, η σκωτσέζικη κυβέρνηση επιθυμεί να συμβάλει σε αυτή με τη μερική απανθρακοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου των Clyde…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ