![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221120060899-900x600.jpg)
Το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την απόκτηση πλοίων παραδοσιακά οδηγεί σε άνοδο των αξιών τους, με τα τελευταία έτη να μην αποτελούν εξαίρεση.
Από το 2022 έως σήμερα, οι αξίες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων έχουν εκτοξευτεί. Το 2022 το κόστος παραγγελίας ενός Capesize bulk carrier ήταν κατά μέσο όρο ίσο με $62,5 εκατ. Τον Ιούλιο του 2024, δεδομένα της Xclusiv κάνουν λόγο για κόστος παραγγελίας που πλέον διαμορφώνεται στα $76,8 εκατ. Πρόκειται για ένα άλμα άνω των $14 εκατ. μέσα σε δύο έτη, δηλαδή όσο περίπου κοστίζει η απόκτηση ενός bulk carrier δεκαπενταετίας στη δευτερογενή αγορά.
Παρόμοια είναι και η εικόνα στην αγορά των tankers, με το κόστος παραγγελίας ενός VLCC να έχει αυξηθεί κατά $13 εκατ. μέσα σε δύο έτη και πλέον να ανέρχεται σε $130 εκατ. Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι εμφανής και σε μικρότερα μεγέθη πλοίων, στην αγορά των tankers. Ενδεικτικά, η παραγγελία ενός Aframax κοστίζει κατά $10,8 εκατ. περισσότερο σήμερα έναντι του 2022, καταδεικνύουν δεδομένα της Xclusiv.
Παράλληλα, η εκτόξευση των αξιών τα τελευταία δύο έτη είναι ακόμα εμφανέστερη στη second-hand αγορά, όπου η απόκτηση ενός πρόσφατα ναυπηγηθέντος Capesize είναι αυξημένη κατά $17,5 εκατ. ενώ εκείνη ενός πρόσφατα ναυπηγηθέντος VLCC είναι αυξημένη κατά $37,5 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Mε το σύνθημα «Πάμε Ελλάδα» γραμμένο στο σώμα του αεροσκάφους της Aegean, ένα σύγχρονο Airbus A320 neo, αναχώρησε για την Γαλλία η αποστολή της…
«Το όνομά της GasLog Italy» είναι η φράση με την οποία ξεκίνησε η GasLog ανάρτησή της σήμερα, μέσω της οποίας γνωστοποίησε την τελετή ονοματοδοσίας…
Καθώς οι επιθέσεις των, προσκείμενων στο Ιράν, Χούθι συνεχίζονται, η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα έχει καταστεί επικίνδυνη, με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία να επιλέγουν…
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ιταλικού πλοίου levoli Relume για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου στα διεθνή ύδατα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, ανακοίνωσε σήμερα…
Η υιοθέτηση βιοκαυσίμων αποτελεί για πολλούς στη ναυτιλία μια βραχυπρόθεσμη περιβαλλοντική πρωτοβουλία μέχρι την οριστική μετάβαση σε ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών…
Oι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες πλοίων, με έμφαση να δίνεται πρόσφατα στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
H Επιτροπή Ανταγωνισμού της Τουρκίας ενέκρινε τη συγχώνευση των DP World και Evyap Group, δύο εκ των κορυφαίων εταιρειών στον κλάδο των logistics, οι…
Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, η σκωτσέζικη κυβέρνηση επιθυμεί να συμβάλει σε αυτή με τη μερική απανθρακοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου των Clyde…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ