Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ο INSTC, το κλειδί της Ρωσίας για τις εξαγωγές άνθρακα στην Ασία

Ο INSTC, το κλειδί της Ρωσίας για τις εξαγωγές άνθρακα στην Ασία

Email
LinkedIn
Facebook
X

Καθώς οι κυρώσεις των δυτικών χωρών πλήττουν την εμπορική δραστηριότητα της Ρωσίας, εκείνη είναι αναγκασμένη να μετατοπίσει τις εμπορικές της ροές από την Ευρώπη προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η εύρεση νέων οδών μεταφοράς.

Υπό αυτές τις συνθήκες, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής των σιδηροδρόμων του Ιράν, Miad Salehi, η Ρωσία πραγματοποίησε για πρώτη φορά εξαγωγές άνθρακα προς την Ινδία μέσω των ιρανικών σιδηροδρόμων.

Ειδικότερα, το Σάββατο 20 Ιουλίου, μια αμαξοστοιχία επτά βαγονιών, που περιείχε 9.500 τόνους ρωσικού άνθρακα, διέσχισε τις σιδηροδρομικές γραμμές του Ιράν με προορισμό την Ινδία. Πρόκειται για το δεύτερο τρένο που πραγματοποιεί το εν λόγω δρομολόγιο μέσα σε 40 ημέρες, ενώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο Masoud Pezeshkian’s, η διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου του Ιράν αναμένεται να αυξηθεί, χάρη στη συνεργασία της χώρας με τις γειτονικές Ρωσία και Κίνα.

Τα τρένα που μετέφεραν τον ρωσικό άνθρακα χρησιμοποίησαν τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ο οποίος συνδέει τη Ρωσία με την Ινδία μέσω του Ιράν. Ο INSTC αποτελεί μια πολυτροπική διαδρομή 7.200 χλμ., που περιλαμβάνει σιδηρόδρομο, οδικό δίκτυο και θαλάσσιους λιμένες και εκτείνεται από την Αγία Πετρούπολη έως το λιμάνι της Βομβάης στην Ινδία.

Η κατασκευή του INSTC ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά η περαιτέρω ανάπτυξή του έχει λάβει νέα ώθηση, υπό το πρίσμα των κυρώσεων που υφίσταται η Ρωσία. Τέλος, η Ινδία επιδιώκει να καταστήσει αυτή τη διαδρομή εναλλακτική λύση στην πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Έντονη κινητικότητα για τη χρήση βιοκαυσίμων από τη ναυτιλία

Η υιοθέτηση βιοκαυσίμων αποτελεί για πολλούς στη ναυτιλία μια βραχυπρόθεσμη περιβαλλοντική πρωτοβουλία μέχρι την οριστική μετάβαση σε ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών…

Παραγγελίες πλοίων: «Ασταμάτητοι» οι Έλληνες πλοιοκτήτες

Oι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες πλοίων, με έμφαση να δίνεται πρόσφατα στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…

Ηλεκτρικά ferries, γέφυρα για τις νησιωτικές κοινότητες στη Σκωτία

Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, η σκωτσέζικη κυβέρνηση επιθυμεί να συμβάλει σε αυτή με τη μερική απανθρακοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου των Clyde…

Οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών σε νέο γύρο παραγγελιών

Παρά τις αυξημένες παραδόσεις νεότευκτων και κατ’ επέκταση την αύξηση του παγκόσμιου στόλου σε υψηλά επίπεδα, οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών συνεχίζουν ασταμάτητα να…

Διαβάστε στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών που κυκλοφορεί

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών που…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024