
Καθώς οι κυρώσεις των δυτικών χωρών πλήττουν την εμπορική δραστηριότητα της Ρωσίας, εκείνη είναι αναγκασμένη να μετατοπίσει τις εμπορικές της ροές από την Ευρώπη προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η εύρεση νέων οδών μεταφοράς.
Υπό αυτές τις συνθήκες, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής των σιδηροδρόμων του Ιράν, Miad Salehi, η Ρωσία πραγματοποίησε για πρώτη φορά εξαγωγές άνθρακα προς την Ινδία μέσω των ιρανικών σιδηροδρόμων.
Ειδικότερα, το Σάββατο 20 Ιουλίου, μια αμαξοστοιχία επτά βαγονιών, που περιείχε 9.500 τόνους ρωσικού άνθρακα, διέσχισε τις σιδηροδρομικές γραμμές του Ιράν με προορισμό την Ινδία. Πρόκειται για το δεύτερο τρένο που πραγματοποιεί το εν λόγω δρομολόγιο μέσα σε 40 ημέρες, ενώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο Masoud Pezeshkian’s, η διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου του Ιράν αναμένεται να αυξηθεί, χάρη στη συνεργασία της χώρας με τις γειτονικές Ρωσία και Κίνα.
Τα τρένα που μετέφεραν τον ρωσικό άνθρακα χρησιμοποίησαν τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ο οποίος συνδέει τη Ρωσία με την Ινδία μέσω του Ιράν. Ο INSTC αποτελεί μια πολυτροπική διαδρομή 7.200 χλμ., που περιλαμβάνει σιδηρόδρομο, οδικό δίκτυο και θαλάσσιους λιμένες και εκτείνεται από την Αγία Πετρούπολη έως το λιμάνι της Βομβάης στην Ινδία.
Η κατασκευή του INSTC ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά η περαιτέρω ανάπτυξή του έχει λάβει νέα ώθηση, υπό το πρίσμα των κυρώσεων που υφίσταται η Ρωσία. Τέλος, η Ινδία επιδιώκει να καταστήσει αυτή τη διαδρομή εναλλακτική λύση στην πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ένα ακόμη απευθείας δρομολόγιο της Aegean, αυτό που θα συνδέει την Αθήνα με το Ερμπίλ, εγκαινιάστηκε τις προηγούμενες. Ο νέος προορισμός που προστέθηκε στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ