Καθώς οι κυρώσεις των δυτικών χωρών πλήττουν την εμπορική δραστηριότητα της Ρωσίας, εκείνη είναι αναγκασμένη να μετατοπίσει τις εμπορικές της ροές από την Ευρώπη προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η εύρεση νέων οδών μεταφοράς.
Υπό αυτές τις συνθήκες, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής των σιδηροδρόμων του Ιράν, Miad Salehi, η Ρωσία πραγματοποίησε για πρώτη φορά εξαγωγές άνθρακα προς την Ινδία μέσω των ιρανικών σιδηροδρόμων.
Ειδικότερα, το Σάββατο 20 Ιουλίου, μια αμαξοστοιχία επτά βαγονιών, που περιείχε 9.500 τόνους ρωσικού άνθρακα, διέσχισε τις σιδηροδρομικές γραμμές του Ιράν με προορισμό την Ινδία. Πρόκειται για το δεύτερο τρένο που πραγματοποιεί το εν λόγω δρομολόγιο μέσα σε 40 ημέρες, ενώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο Masoud Pezeshkian’s, η διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου του Ιράν αναμένεται να αυξηθεί, χάρη στη συνεργασία της χώρας με τις γειτονικές Ρωσία και Κίνα.
Τα τρένα που μετέφεραν τον ρωσικό άνθρακα χρησιμοποίησαν τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ο οποίος συνδέει τη Ρωσία με την Ινδία μέσω του Ιράν. Ο INSTC αποτελεί μια πολυτροπική διαδρομή 7.200 χλμ., που περιλαμβάνει σιδηρόδρομο, οδικό δίκτυο και θαλάσσιους λιμένες και εκτείνεται από την Αγία Πετρούπολη έως το λιμάνι της Βομβάης στην Ινδία.
Η κατασκευή του INSTC ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά η περαιτέρω ανάπτυξή του έχει λάβει νέα ώθηση, υπό το πρίσμα των κυρώσεων που υφίσταται η Ρωσία. Τέλος, η Ινδία επιδιώκει να καταστήσει αυτή τη διαδρομή εναλλακτική λύση στην πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Οι πρωτοβουλίες της Maersk με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων της συνεχίζονται, με τον κολοσσό των τακτικών γραμμών να καταγράφει ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ