Η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη, οι ακραίοι καύσωνες και η αυξανόμενη υιοθέτηση τεχνολογιών που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και οι αντλίες θερμότητας, αποτελούν ορισμένους από τους λόγους για τους οποίους η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας καταγράφει ταχύτατη άνοδο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2024 και το 2025. Πρόκειται για τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων δύο δεκαετιών, εξαιρουμένων των περιόδων ανάκαμψης μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2007 και την πανδημία του κορονοϊού.
Παράλληλα, θετικές είναι οι εκτιμήσεις της έκθεσης όσον αφορά τη μετάβαση σε «πράσινες» πηγές ενέργειας, για την επίτευξη των παγκόσμιων κλιματικών στόχων. Συγκεκριμένα, οι ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται επίσης να επεκταθούν ραγδαία φέτος και το επόμενο έτος, με το μερίδιό τους στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση να προβλέπεται να αυξηθεί από 30% το 2023 σε 35% το 2025. Επιπλέον, για πρώτη φορά το 2025, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εκτιμάται ότι θα επισκιάσει το αντίστοιχο του άνθρακα στην ηλεκτροπαραγωγή.
Τέλος, η ηλιακή ενέργεια αναμένεται να καλύψει σχεδόν το ήμισυ της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας για το 2024 και το 2025, ενώ, σύμφωνα με την έκθεση, ηλιακή και αιολική ενέργεια θα καλύψουν συνολικά τα τρία τέταρτα της αύξησης, γεγονός που μαρτυρά τις προσπάθειες των χωρών ανά την υφήλιο να απεξαρτηθούν από τον άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη στην Ολομέλεια ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025. Ο κ. Χατζηδάκης καταθέτοντας και σε ηλεκτρονική…
Στην τεχνολογική καινοτομία εστιάζει η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Kansai Electric Power Company (KEPCO) να υπογράφουν μνημόνιο…
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ