![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221120060899-900x600.jpg)
Δυναμικά συνεχίζονται οι παραγγελίες διεθνώς, με τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να μετατίθενται ολοένα και πιο κοντά στο 2028 για τα bulk carriers, tankers και containerships ή ακόμη και έως το 2030 για τα υγραεριοφόρα.
Την ίδια ώρα, το υψηλό ενδιαφέρον για παραγγελίες νέων πλοίων έχει δώσει εκ νέου πνοή στη ναυπηγική βιομηχανία, με υποδομές να επανεκκινούν τις λειτουργίες σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Xclusiv. Ωστόσο, δαμόκλειος σπάθη για τα ναυπηγεία παραμένει η δυνητική έλλειψη εργατικού δυναμικού (Κίνα) και οι απεργίες (Νότια Κορέα).
Παράλληλα, στις παραγγελίες που τοποθετούνται διακρίνεται μια αδιαμφισβήτητη υπεροχή της Κίνας, καθώς το 60% του orderbook αφορά πλοία που θα κατασκευαστούν σε κινεζικά ναυπηγεία. Όσον αφορά συγκεκριμένους τύπους πλοίων, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν διεκδικήσει το 67% του orderbook bulk carriers (πρώτη θέση), το 65% του orderbook tankers (πρώτη θέση) και το 64% του orderbook containerships (πρώτη θέση) αλλά το 33% του orderbook των gas carriers (δεύτερη θέση). Από τις παραγγελίες bulk carriers που τοποθετούνται στην Κίνα, η πλειοψηφία αφορά Ultramaxes και Kamsarmaxes υπογραμμίζει η Xclusiv (36% και 31% αντίστοιχα του orderbook bulkers).
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία κατέχουν το 61% των παραγγελιών για υγραεριοφόρα, παραμένοντας το σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένα αγορά. Από το orderbook 660 πλοίων, το 55% είναι gas carriers, το 25% containerships και το 20% tankers. Οι περισσότερες από τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι για MR2s (48%) και Suezmaxes (28%) καταδεικνύει η Xclusiv. Την ίδια ώρα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία φέρεται να αποτελούν προτίμηση όσον αφορά containerships μεγάλου μεγέθους, με 60% των παραγγελιών που έχουν εξασφαλίσει για containerships να αφορά πλοία μεταφορικής ικανότητας που ξεπερνά τα 12.000 TEUs.
Επιπλέον, στην τρίτη θέση διεθνώς βρίσκονται τα ιαπωνικά ναυπηγεία με 16% του συνολικού orderbook. Τη ναυπήγηση 520 πλοίων έχουν αναλάβει τα ιαπωνικά ναυπηγεία, με το 65% να είναι bulk carriers, το 18% tankers, το 11% containerships και το 6% gas carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Κατανόησης για την κατασκευή ενός νέου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών που θα συνδέσει την Ελλάδα με τη Σαουδική Αραβία υπέγραψαν η Grid Telecom,…
Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean, η οποία γνωστοποίησε σήμερα το πρωί στα χρηματιστήρια του Λονδίνου…
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε…
Ετήσια ανάπτυξη +2,1% το 2024, οριακά υψηλότερη έναντι του 2023, με ώθηση από την ενίσχυση των επενδύσεων (+14,1%, πάγιες επενδύσεις +9,7%) και την ανθεκτική…
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλειονότητα των λιμένων στις ΗΠΑ, και όχι μόνο, ήρθε αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές αδιέξοδο. Καθώς η συμφόρηση στους…
Ένα «βουνό» σόγιας πρόκειται να σχηματιστεί σύντομα στην Κίνα, καθώς τον Ιούλιο αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ εισαγωγών σόγιας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Kpler στα…
Σε συμφωνία για την εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας διαχείρισης bulk carriers Norlat Shipping, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά δασικών προϊόντων και άλλων χύδην εμπορευμάτων…
Σε μια αιφνίδια κίνηση μείωσης των επιτοκίων, δείγμα των κυβερνητικών προσπαθειών να ενισχύσουν την επιβραδυνόμενη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, προχώρησε η Κεντρική Τράπεζα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ