![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/05/202405170818420195.jpg)
Καθώς το Σουρινάμ κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, μια νέα συμφωνία με επίκεντρο τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στη χώρα της Νότιας Αμερικής υπεγράφη ανάμεσα στην QatarEnergy και τη Chevron.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η εταιρεία-κολοσσός του Κατάρ θα συμμετάσχει στη σύμβαση κατανομής της παραγωγής (PSC) της υπεράκτιας γεώτρησης, που λαμβάνει χώρα κοντά στις ακτές του Σουρινάμ. Ειδικότερα, θα αποκτήσει το 20% του κύκλου εργασιών του μπλοκ 5 των γεωτρήσεων, που βρίσκεται σε μικρό βάθος, περίπου 30-45 μ. στα ανοικτά του Σουρινάμ. Όσον αφορά την αμερικανική Chevron, ως φορέας εκμετάλλευσης του μπλοκ, θα διατηρήσει το 40%, ενώ η Paradise Oil Company, θυγατρική της εθνικής πετρελαϊκής εταιρείας του Σουρινάμ, Staatsolie, θα κατέχει το υπόλοιπο 40%.
Κατά τη διάρκεια υπογραφής της συμφωνίας, ο Saad Sherida Al-Kaabi, υπουργός Επικρατείας Ενεργειακών Υποθέσεων, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της QatarEnergy, δήλωσε ότι η εν λόγω συμφωνία επιβεβαιώνει τη δέσμευση της QatarEnergy να εξερευνήσει τις πολλά υποσχόμενες λεκάνες του Σουρινάμ και σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας, πολυεπίπεδης συνεργασίας με τη Chevron στον κλάδο της ενέργειας διεθνώς.
Υπενθυμίζεται ότι η τρέχουσα παραγωγή πετρελαίου στο Σουρινάμ επικεντρώνεται αποκλειστικά στην ξηρά, ωστόσο σύμφωνα με εκτιμήσεις της Wood Mackenzie, στα ύδατα της χώρας της Νότιας Αμερικής έχουν ανακαλυφθεί περισσότερα από 2,4 δισ. βαρέλια πετρελαίου και περισσότερα από 12,5 τρισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου.
Οι παραπάνω εκτιμήσεις έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, οι οποίες σταδιακά επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο Σουρινάμ. Ενδεικτικά, τον περασμένο Δεκέμβριο, οι Shell, TotalEnergies, QatarEnergy και Petronas υπέγραψαν PSC με τη Staatsolie για τρία υπεράκτια μπλοκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της εταιρείας, που στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η CMA CGM…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Τους τελευταίους μήνες, και συγκεκριμένα από τον περασμένο Δεκέμβριο, οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τις liner εταιρείες να εκτρέψουν την…
Με στόχο να ενισχυθούν οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών, ο Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν (PMO) και ο Εθνικός Οργανισμός Επενδύσεων του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ