
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 21 Ιουλίου ένας σημαντικότατος εκπρόσωπος της ελληνικής αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ο Σπύρος Μ. Πολέμης.
Την είδηση έκανε γνωστή ο Ναυτικός Όμιλος Άνδρου του οποίου υπήρξε πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος. Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνονται τα εξής:
«Με ιδιαίτερη συγκίνηση τον αποχαιρετούν, η Καμάρα που λάτρευε, η Άνδρος που υπεραγαπούσε, η διεθνής εφοπλιστική οικογένεια που χάνει ένα ενεργό μέλος της καθώς ο εκλιπών ήταν ένας ισχυρός εκπρόσωπος της ναυτιλιακής κοινότητας του Λονδίνου, της Αθήνας, της Νέας Υόρκης. Μεγάλη είναι η απώλεια πρωτίστως για την οικογένεια του Σπύρου Πολέμη, αλλά και για όσους συνεργάστηκαν και πορεύτηκαν μαζί του στη ζωή και στην επαγγελματική δημιουργία.
»Ο ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΛΕΜΗΣ ξεχώριζε για το ήθος, την σοβαρότητα, την ευγένεια και τον ακέραιο χαρακτήρα του. Άνθρωπος συνεργάσιμος, μεστός στα λόγια και ενεργός στις πράξεις, με πνευματικές ανησυχίες κι αναζητήσεις, δεν λύγισε στις φουρτούνες της ζωής και αγωνίστηκε μέχρι τέλους».
Ο Σπύρος Πολέμης γεννήθηκε το 1937. Ήταν επικεφαλής της Seacrest Shipping με έδρα το Λονδίνο, είχε διατελέσει πρόεδρος του ICS (2006-2012) και της INTERCARGO ενώ συμμετείχε ενεργά επί σειρά ετών στο ΔΣ του Committee και της ΕΕΕ. Στην ανακοίνωσή του το ICS σημειώνει ότι: «ήταν ακούραστος υποστηρικτής της διατήρησης παγκόσμιων κανόνων για μια παγκόσμια βιομηχανία, καθοδηγώντας τη ναυτιλία μέσα από τις τεράστιες προκλήσεις που παρουσίασε η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 και τα χειρότερα χρόνια της κρίσης της σομαλικής πειρατείας, όταν πάνω από 4.000 ναυτικοί πιάστηκαν όμηροι.
»Ήταν παθιασμένος με την ευημερία των πληρωμάτων και τη ναυτική ασφάλεια, με βαθιά γνώση των τεχνικών ζητημάτων που αντιμετώπιζε ο ΙΜΟ στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όπως οι βελτιώσεις στην ασφάλεια των bulk carrier και η σταδιακή κατάργηση των δεξαμενόπλοιων μονού τοιχώματος».
Ο Σπύρος Πολέμης επίσης συμβάλλει τα μέγιστα μαζί με τους Ελληνοαμερικανούς γερουσιαστές Λεωνίδα Ραπτάκη και ∆ημήτριο Γιάνναρο, τον Αμερικανό πρεσβευτή στην Ελλάδα Charles P. Ries καθώς και τον αείμνηστο καπτ. Βασίλη Κωνσταντακόπουλο προκειμένου το «SS Hellas Liberty» να παραχωρηθεί στη χώρα μας από την αμερικανική κυβέρνηση και να καταπλεύσει το 2009 στην Ακτή Βασιλειάδη.
Ο εκλιπών υπήρξε τακτικός αρθρογράφος των Ναυτικών Χρονικών και είχε βραβευτεί με το Βραβείο Ευκράντη 2011 Συνολικής Προσφοράς στη Ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ