![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των πλοίων που πρόκειται να υιοθετήσουν ως κύριο καύσιμο πρόωσης την αμμωνία. Στο πλαίσιο αυτό, η ITOCHU Corporation, o ClassNK, η Nihon Shipyard Co. Ltd. και η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (MoU) σχετικά με τη μελέτη για τον σχεδιασμό των προδιαγραφών των πλοίων με καύσιμο την αμμωνία που βρίσκονται υπό ανάπτυξη από την ITOCHU.
Ο ρόλος της MPA σε αυτό το MoU είναι καθοριστικός, καθώς οι απόψεις και τα σχέδια που θα εξετάσει θα διασφαλίσουν την ασφαλή λειτουργία των πλοίων. Η παραδοχή πάνω στην οποία βασίζεται το MoU είναι ότι τα πλοία χύδην φορτίου κατηγορίας 200.000 dwt, που θα κατασκευαστούν από τη Nihon Shipyard, θα ενσωματώσουν κινητήρα διπλού καυσίμου με αμμωνία, ακολουθώντας τη διαδικασία έγκρισης βάσει του «Ολοκληρωμένου Σχεδίου για την Ανάπτυξη και την Εφαρμογή των Πλοίων με Αμμωνία». Αυτό το σχέδιο αναπτύχθηκε από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO) τον Οκτώβριο του 2021.
Ο ClassNK, ως νηογνώμονας, θα είναι υπεύθυνος για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τη διαδικασία έγκρισης των προτεινόμενων σχεδίων των πλοίων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια του πλοίου βάσει των υφιστάμενων διεθνών κανονισμών. Επιπλέον, θα προσφέρει πληροφορίες για την προστασία του περιβάλλοντος μετά την πλήρη εφαρμογή της αμμωνίας στο πλοίο.
Με αυτή τη συνεργασία, η ITOCHU, η Nihon Shipyard, ο ClassNK και η MPA επιδιώκουν να προωθήσουν την εμπορική αξιοποίηση των πλοίων με καύσιμο αμμωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφαλή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη λειτουργία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της εταιρείας, που στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η CMA CGM…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Καθώς το Σουρινάμ κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, μια νέα συμφωνία με επίκεντρο τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στη χώρα της Νότιας…
Τους τελευταίους μήνες, και συγκεκριμένα από τον περασμένο Δεκέμβριο, οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τις liner εταιρείες να εκτρέψουν την…
Με στόχο να ενισχυθούν οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών, ο Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν (PMO) και ο Εθνικός Οργανισμός Επενδύσεων του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ