Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Η αβεβαιότητα, τροχοπέδη στις παραγγελίες των bulk carriers

Η αβεβαιότητα, τροχοπέδη στις παραγγελίες των bulk carriers

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Η αβεβαιότητα των πλοιοκτητών όσον αφορά τα καύσιμα που θα αξιοποιούν τα πλοία για την πρόωσή τους στο μέλλον καθώς και οι ανησυχητικές εκτιμήσεις για την κορύφωση της ζήτησης ορισμένων φορτίων στο άμεσο μέλλον έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παραγγελιών bulk carriers.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Filipe Gouveia, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, κατά το α΄ εξάμηνο του 2024, παρά τις ευνοϊκές συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, οι παραγγελίες μειώθηκαν κατά 34,2% σε ετήσια βάση. Η εν λόγω εξέλιξη δεν συνιστά κίνδυνο για τον στόλο των bulk carriers, καθώς η μέση ηλικία των bulk carriers είναι τα 12,3 έτη, μικρότερη σε σχέση με εκείνη των tankers και των containerships.

Επίσης, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 9,4% της συνολικής χωρητικότητας του υπάρχοντος στόλου και δείχνει να επαρκεί για την αντικατάσταση των πλοίων που θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια βραχυπρόθεσμα. Όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων, τα Supramaxes και τα Panamaxes πρωταγωνιστούν στο orderbook, αντιπροσωπεύοντας το 34,5% και το 32,6% της παραγγελθείσας χωρητικότητας αντίστοιχα.

Τέλος, σύμφωνα τον Filipe Gouveia, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, οι παραγγελίες bulk carriers είναι βέβαιο ότι θα ανακάμψουν λόγω των αυστηρότερων κλιματικών κανονισμών. Η ανανέωση του στόλου θα καταστεί αναγκαιότητα, καθώς η συμμόρφωση των παλαιότερων πλοίων με τους νέους κανονισμούς γίνεται σταδιακά πιο δύσκολη.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η «χρυσή εποχή» του LNG ξεκινά;

Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024