![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
Η αβεβαιότητα των πλοιοκτητών όσον αφορά τα καύσιμα που θα αξιοποιούν τα πλοία για την πρόωσή τους στο μέλλον καθώς και οι ανησυχητικές εκτιμήσεις για την κορύφωση της ζήτησης ορισμένων φορτίων στο άμεσο μέλλον έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παραγγελιών bulk carriers.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Filipe Gouveia, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, κατά το α΄ εξάμηνο του 2024, παρά τις ευνοϊκές συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, οι παραγγελίες μειώθηκαν κατά 34,2% σε ετήσια βάση. Η εν λόγω εξέλιξη δεν συνιστά κίνδυνο για τον στόλο των bulk carriers, καθώς η μέση ηλικία των bulk carriers είναι τα 12,3 έτη, μικρότερη σε σχέση με εκείνη των tankers και των containerships.
Επίσης, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 9,4% της συνολικής χωρητικότητας του υπάρχοντος στόλου και δείχνει να επαρκεί για την αντικατάσταση των πλοίων που θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια βραχυπρόθεσμα. Όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων, τα Supramaxes και τα Panamaxes πρωταγωνιστούν στο orderbook, αντιπροσωπεύοντας το 34,5% και το 32,6% της παραγγελθείσας χωρητικότητας αντίστοιχα.
Τέλος, σύμφωνα τον Filipe Gouveia, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, οι παραγγελίες bulk carriers είναι βέβαιο ότι θα ανακάμψουν λόγω των αυστηρότερων κλιματικών κανονισμών. Η ανανέωση του στόλου θα καταστεί αναγκαιότητα, καθώς η συμμόρφωση των παλαιότερων πλοίων με τους νέους κανονισμούς γίνεται σταδιακά πιο δύσκολη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της εταιρείας, που στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η CMA CGM…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Καθώς το Σουρινάμ κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, μια νέα συμφωνία με επίκεντρο τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στη χώρα της Νότιας…
Τους τελευταίους μήνες, και συγκεκριμένα από τον περασμένο Δεκέμβριο, οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τις liner εταιρείες να εκτρέψουν την…
Με στόχο να ενισχυθούν οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών, ο Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν (PMO) και ο Εθνικός Οργανισμός Επενδύσεων του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ