Στις 10 Ιουλίου, ο πρωθυπουργός της Μάλτας, Ρόμπερτ Αμπέλα, επισκέφθηκε το πλοίο «MSC World Europa» στη Βαλέτα, με αφορμή τα εγκαίνια της πρώτης εγκατάστασης ηλεκτρικής παροχής των πλοίων από την ακτή στη Μεσόγειο Θάλασσα. Η τοπική δικτύωση ηλεκτρικής ενέργειας της Βαλέτας υποστήριξε τις λειτουργίες του πλοίου ενώ αυτό βρισκόταν δεμένο στο λιμάνι, επιτρέποντας την απενεργοποίηση όλων των κινητήρων και τη μείωση των άμεσων εκπομπών, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα στην περιοχή.
Το «MSC World Europa», ένα σύγχρονο πλοίο με 22 καταστρώματα, που κινείται με LNG, θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες επτά νυχτών μεταξύ της Μάλτας, της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας κατά τη διάρκεια του 2024 και του 2025. Η MSC Cruises σχεδιάζει να εξοπλίσει 16 από τα 22 πλοία της γραμμής με δυνατότητα να δέχονται ηλεκτρική ενέργεια από την ακτή μέχρι το τέλος του 2024. Τελικό στόχο αποτελεί η διασφάλιση 220 συνδέσεων ηλεκτρικής παροχής σε λιμάνια σε Κίνα, Νορβηγία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Μάλτα.
Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει την προσθήκη εγκαταστάσεων ηλεκτρικής παροχής από την ακτή σε τουλάχιστον 15 λιμάνια μεταξύ 2024 και 2026. Στο σχέδιο συμπεριλαμβάνονται τα λιμάνια της Βαρκελώνης, του Αμβούργου, της Βαλένθιας, της Μασσαλίας, της Κοπεγχάγης και πέντε λιμάνια στην Ιταλία (Γένοβα, Λα Σπέτσια, Τσιβιταβέκια, Νάπολη και Τεργέστη), καθώς και ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας στο Μαϊάμι.
Η στρατηγική της MSC Cruises για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την τεχνολογία πλοίων και κινητήρων, τη λειτουργική αποδοτικότητα και τα ανανεώσιμα καύσιμα, όπου η δυνατότητα σύνδεσης με την ηλεκτρική παροχή από την ακτή παίζει κρίσιμο ρόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ