
Χθες Πέμπτη 18 Ιουλίου, η ιταλική Bluferries, θυγατρική της εταιρείας Polo Logistica του ομίλου FS Italiane, που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές στο Στενό της Μεσσήνης στη Νότια Ιταλία, παρέλαβε το νεότευκτο «Sikania II Hybrid», ένα υπερσύγχρονο υβριδικό επιβατηγό πλοίο Ro-Ro.
Σχεδιασμένο από την ελληνική εταιρεία C.T.E. Perdikaris και κατασκευασμένο στην Ελλάδα από την Celt υπό την επιτήρηση του RINA, το πλοίο αυτό αποτελεί ορόσημο για τη βιώσιμη ναυτιλία και πρόκειται να φέρει επανάσταση στις επιβατικές μεταφορές μεταξύ της Villa San Giovanni (Reggio Calabria) και της Μεσσήνης στην Ιταλία.
Το «Sikania II Hybrid», διαθέτει ένα πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα πρόωσης, απόδειξη της δέσμευσης της Bluferries για περιβαλλοντική διαχείριση και λειτουργική αποδοτικότητα. Το υβριδικό σύστημα ενσωματώνει απρόσκοπτα τον παραδοσιακό κινητήρα ντίζελ με προηγμένη ηλεκτρική πρόωση, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου. Αυτή η προσέγγιση, όχι μόνο ενισχύει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, λόγω των μηδενικών εκπομπών κατά τη διάρκεια των διαδικασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης στο λιμάνι, αλλά μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Παρόμοιο σε μέγεθος και ικανότητα με το πλοίο Ro-Ro «Sikania II Hybrid» της εταιρείας, το πλοίο αυτό έχει μήκος περίπου 105 μέτρα και διαθέτει ολική χωρητικότητα 4.100 GT. Έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει 22 βαρέα οχήματα ή 125 αυτοκίνητα και 400 επιβάτες, προσφέροντας άφθονο χώρο και προηγμένες ανέσεις τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία.
Η Sabrina De Filippis, Διευθύνων Σύμβουλος της Mercitalia Logistics, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η παραλαβή του νέου πράσινου πλοίου της Bluferries αντιπροσωπεύει ένα θεμελιώδες βήμα στη διαδικασία ανανέωσης του στόλου μας. Σήμερα μπορούμε να δούμε το αποτέλεσμα των επενδύσεών μας. Χάρη στην υβριδική του πρόωση, είναι πλέον εφικτή η μείωση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και οι μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι κατά την άφιξη και αναχώρηση του πλοίου. Τους επόμενους μήνες θα υποβληθεί σε δοκιμές και μόλις ρυμουλκηθεί στο Στενό, θα εγκαινιαστεί και θα μετονομαστεί, προκειμένου να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους πρώτους μήνες του 2025. Το νέο πλοίο είναι αποτέλεσμα επένδυσης 26 εκατομμυρίων ευρώ, που χρηματοδοτείται εν μέρει με κονδύλια από το Εθνικό Σχέδιο Συμπληρωματικών Επενδύσεων του PNRR, και θα προστεθεί στα 5 πλοία, που ήδη επιχειρούν στο Στενό».
Επιπλέον, ο Giuseppe Sciumè, Διευθύνων Σύμβουλος της Bluferries, επισήμανε: «Σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε τον υβριδικό στόλο μας, ενισχύοντας τη θέση μας σε φιλικές προς το περιβάλλον ναυτιλιακές λύσεις»
Η Θεανώ Περδικάρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της C.T.E. Perdikaris δήλωσε: «Έχουμε φέρει την εκτεταμένη τεχνογνωσία μας σε αυτό το έργο, διασφαλίζοντας ότι το σκάφος πληροί αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα, διατηρώντας παράλληλα την επιχειρησιακή αριστεία. Καθοριστική για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας ήταν η συμμετοχή του RINA, ο οποίος απέδειξε τη δέσμευσή του για την «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας».
Τέλος, ο Giosuè Vezzuto, Marine Executive Vice President του RINA, υπογράμμισε τις πρωτοποριακές προσπάθειες και τον κεντρικό ρόλο της Ελλάδας στην προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών πρακτικών.
@isalosnet Το «Sikania II Hybrid», ένα υπερσύγχρονο υβριδικό επιβατηγό πλοίο Ro-Ro, ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα για λογαριασμό της ιταλικής Bluferries. Το πλοίο Ro-Ro «Sikania II Hybrid» σχεδιάστηκε από την ελληνική εταιρεία C.T.E. Perdikaris και κατασκευάστηκε υπό την επιτήρηση του RINA και έχει μήκος 105 μέτρα και ολική χωρητικότητα 4.100 GT. Έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει 22 βαρέα οχήματα ή 125 αυτοκίνητα και 400 επιβάτες, προσφέροντας άφθονο χώρο και προηγμένες ανέσεις τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία. #roro #shipbuilding #launchingceremony #newship #rina #greekshipping #fyp ♬ 活力电子热情开幕 EDM Party Music – Infraction
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ