Τέσσερα περιφερειακά λιμάνια που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, εξασφάλισαν χρηματοδότηση ύψους 10 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Connecting Europe Facility (CEF) για την ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών.
Η πρόταση που υποβλήθηκε στο CEF για τους τέσσερις Οργανισμούς Λιμένων με την ονομασία «DECOMPRESS» (DEcarbonizing the Greek COMPREhensive PortS), αποσκοπεί στη μετατροπή τους σε πιο πράσινα και τεχνολογικά προηγμένα λιμάνια με την υλοποίηση περιβαλλοντικών έργων για τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των γύρω περιοχών.
Κομβικό ρόλο στην υποβολή της πρότασης διαδραμάτισε ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο οποίος συντόνισε τις σχετικές διαδικασίες, ενώ η Διεύθυνση Βιώσιμης Ανάπτυξης, ESG και Κλιματικής Αλλαγής του ΤΑΙΠΕΔ οργάνωσε τη συμμετοχή στην εν λόγω πρωτοβουλία και άλλων τριών Οργανισμών Λιμένων του Ταμείου και συγκεκριμένα της Ραφήνας, της Καβάλας και της Κέρκυρας. Συνολικά υποβλήθηκαν 408 προτάσεις για χρηματοδότηση από το CEF και εγκρίθηκαν 134.
Οι ευρωπαϊκοί πόροι, που προέρχονται από την τελευταία πρόσκληση του φακέλου Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης II, θα διατεθούν εντός της επόμενης τετραετίας για την κατασκευή τεσσάρων θέσεων ηλεκτροδότησης πλοίων σε τέσσερις θέσεις εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας του λιμένα Ραφήνας και την εκπόνηση τεχνικών μελετών για εννέα θέσεις ηλεκτροδότησης στον λιμένα Λαυρίου, 11 θέσεις στον λιμένα Κέρκυρας και εννέα στον λιμένα Καβάλας. Εταίροι της πρότασης είναι τα τέσσερα λιμάνια, το ΤΑΙΠΕΔ, ο ΔΕΔΔΗΕ, το ΕΜΠ και οι εταιρείες Protasis, Hydrus και Gates.
Η εξασφάλιση πόρων από το CEF ενισχύει τον εθνικό στόχο για τον ενεργειακό μετασχηματισμό των ελληνικών λιμένων καθώς η χώρα μας έχει πλέον πρόσβαση σε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο θα συμβάλλει στη συμμόρφωσή της με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της Δέσμης Μέτρων Προσαρμογής 55% («Fit for 55») για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, οι ευρωπαϊκοί λιμένες είναι υποχρεωμένοι έως το τέλος της δεκαετίας να αναπτύξουν υποδομές παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς στα ελλιμενιζόμενα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, εκτός εξαιρετικού απροόπτου, βαδίζει να κλείσει τη χρονιά με άνοδο, συμπληρώνοντας τέσσερα συνεχή έτη, με τον Γενικό Δείκτη συνολικά να…
Αύξηση της μεταφορικής ικανότητας φυσικού αερίου μέσω Ελλάδας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και αναζήτηση νέων πηγών προμήθειας φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούν το έργο…
Στα 21,3 δισ. ευρώ έφθασαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024 καταγράφοντας αύξηση κατά 4,1% σε σχέση με την…
Οι ενεργειακές ανάγκες της Αιγύπτου έχουν προκαλέσει σκοπέλους στο σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας, ωθώντας τη να διερευνήσει το ενδεχόμενο εισαγωγής επιπλέον φορτίων LNG. Πιθανός…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 10.25 Δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής στοιχεία που να δείχνουν ότι σημειώθηκε έκρηξη πριν από τη συντριβή φορτηγού αεροπλάνου της…
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ