Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay

H Αργεντινή στο κάδρο των VLCCs;

H Αργεντινή στο κάδρο των VLCCs;

Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay
Email
LinkedIn
Facebook
X

Η Αργεντινή θα μπορούσε να αποτελέσει το επόμενο μεγάλο σημείο ενδιαφέροντος για τα VLCCs, καθώς η χώρα επιχειρεί τον πλήρη μετασχηματισμό του κλάδου ενέργειας εν μέσω οικονομικών δυσχερειών.

Toν Δεκέμβριο του 2023, ο Javier Milei ανέλαβε πρόεδρος της Αργεντινής, με τον πληθωρισμό να καλπάζει. Την ίδια ώρα, αργά αλλά σταθερά, ο κλάδος της ενέργειας σημείωνε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, αποτελώντας ένα «αποκούμπι» για τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο.

Στη Vaca Muerta, όπου φιλοξενούνται τα δεύτερα μεγαλύτερα αποθέματα σχιστολιθικού αερίου και τα τέταρτα μεγαλύτερα αποθέματα σχιστολιθικού πετρελαίου στον κόσμο, η παραγωγή αργού πετρελαίου έφτασε πρόσφατα περίπου τα 300.000 βαρέλια ημερησίως. Επί του παρόντος βρίσκονται σε εξέλιξη σχέδια για την αύξησή της σε 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα έως το 2030, που υποστηρίζονται από φορολογικές ελαφρύνσεις για επενδύσεις άνω του 1 δισ. δολαρίων.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η YPF έχει αρχίσει να κατασκευάζει έναν αγωγό αργού πετρελαίου αξίας $2,5 δισ., που θα συνδέει το σχιστολιθικό κοίτασμα Vaca Muerta με το λιμάνι Punta Colorada στη λεκάνη του Ατλαντικού. Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, ξεκίνησε η κατασκευή των πρώτων 130 χλμ. της σχεδιαζόμενης γραμμής των 600 χλμ. Μέσω του αγωγού σχεδιάζεται να μεταφέρονται 180.000 βαρέλια ημερησίως μέχρι το 2026, ενώ στόχος είναι ο όγκος αυτός να αγγίξει τα 400.000 βαρέλια ημερησίως το 2030. Ο τερματικός σταθμός φόρτωσης θα είναι εξοπλισμένος με δύο αγκυροβόλια μονού σημείου, σχεδιασμένα για την υποδοχή VLCCs.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι η προσφορά light tight oil (LTO) από την Αργεντινή θα αυξηθεί κατά 520.000 βαρέλια/ημέρα από το 2023 σε 830.000 βαρέλια/ημέρα έως το 2030, συμβάλλοντας στην αύξηση της συνολικής παραγωγής σε 1,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Οι εισαγωγές αργού της Αργεντινής είναι αμελητέες, επομένως η αύξηση της εγχώριας παραγωγής προβλέπεται να κατευθυνθεί σε μεγάλο βαθμό προς τις εξαγωγές. Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού είναι σταθερές σε λίγο πάνω από 100.000 βαρέλια/ημέρα τα τελευταία δυόμισι χρόνια και μεταφέρονται κυρίως μέσω Aframaxes, Panamaxes και Suezmaxes προς τις ΗΠΑ και τη Βραζιλία, αν και υπάρχουν και κάποιες ασυνήθιστες ροές προς τα ΗΑΕ. Τους τελευταίους έξι μήνες παρατηρήθηκε αύξηση των φορτώσεων Aframaxes, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους από 4% πέρυσι σε σχεδόν 30% μέχρι στιγμής το 2024, με τον μεταφερόμενο όγκο να κατευθύνεται κυρίως σε διυλιστήρια των ΗΠΑ. Περαιτέρω αλλαγές είναι πιθανές, με τα VLCCs να κερδίζουν μερίδιο αγοράς μόλις ξεκινήσει τη λειτουργία του ο αγωγός Punta Colorada, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson Shipbrokers.

Η αύξηση της παραγωγής αργού στην Αργεντινή έχει περάσει σε μεγάλο βαθμό κάτω από το ραντάρ και η χώρα είναι απίθανο να αμφισβητήσει τους μεγάλους εξαγωγείς αργού με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν οι ΗΠΑ μετά τη δική τους «επανάσταση» στο σχιστολιθικό πετρέλαιο. Τα τρέχοντα σχέδια παραγωγής υποδηλώνουν ότι η χώρα θα μπορούσε να εισέλθει στους 20 κορυφαίους εξαγωγείς μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με μεγάλο μέρος της παραγωγής να προορίζεται για την Ασία. Ως εκ τούτου, ενώ οι εξελίξεις αυτές θα είναι ευπρόσδεκτες για τα VLCCs ειδικότερα, είναι απίθανο να είναι μετασχηματιστικές.

Πηγή: Gibson Shipbrokers / Tanker Market Report (12.07.2024)

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Συνεργασία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. και ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε για έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και αυτοματισμού

  Η εταιρεία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε. ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και…

Νέο βήμα ψηφιοποίησης για τον λιμένα Θεσσαλονίκης

Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Μαζικό κύμα επιθέσεων σε σιδηροδρομικές υποδομές στη Γαλλία

Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή “μαζική επίθεση μεγάλης κλίμακας για την παράλυση” του δικτύου…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }