Τα ύδατα στις παραγγελίες πλοίων συνεχίζουν να ταράσσουν Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι τοποθετούν δίχως σταματημό νέες παραγγελίες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει διαθέσιμων πληροφορίων σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 12η Ιουλίου οι εταιρείες Danaos, Capital και Brave Maritime προέβησαν σε νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία.
Η Danaos, με επικεφαλής τον δρα Ιωάννη Κούστα προχώρησε σε παραγγελία για τέσσερα containerships μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs έκαστο. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στην Κίνα, θα έχουν κόστος μεταξύ των $104 εκατ. και $105 εκατ. έκαστο και η παράδοσή τους αναμένεται μεταξύ των ετών 2027 και 2028.
Η Capital, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, προχώρησε σε παραγγελία για έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα κατασκευαστούν επίσης στην Κίνα. Καθένα εκ των πλοίων θα έχει μεταφορική ικανότητα 8.400 TEUs και κόστος $125 εκατ. και η παράδοσή τους αναμένεται να εκκινήσει από το 2027. Βάσει της Allied, η Capital διατηρεί δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή επιπλέον τεσσάρων πλοίων ίδιων προδιαγραφών.
Παράλληλα, σε παραγγελία προχώρησε και η Brave Maritime, με επικεφαλής τον κ. Χάρη Βαφειά. Η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt. Καθένα από τα πλοία έχει κόστος $54 εκατ. και η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα το α’ τρίμηνο του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Διαταραχών συνέχεια στις τακτικές γραμμές αναμένουν κορυφαίοι φορτωτές, απόρροια ενός συνδυασμού παραγόντων. Στο report της Ocean Freight Market Outlook December 2024, η DHL Global…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ