Τα ύδατα στις παραγγελίες πλοίων συνεχίζουν να ταράσσουν Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι τοποθετούν δίχως σταματημό νέες παραγγελίες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει διαθέσιμων πληροφορίων σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 12η Ιουλίου οι εταιρείες Danaos, Capital και Brave Maritime προέβησαν σε νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία.
Η Danaos, με επικεφαλής τον δρα Ιωάννη Κούστα προχώρησε σε παραγγελία για τέσσερα containerships μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs έκαστο. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στην Κίνα, θα έχουν κόστος μεταξύ των $104 εκατ. και $105 εκατ. έκαστο και η παράδοσή τους αναμένεται μεταξύ των ετών 2027 και 2028.
Η Capital, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, προχώρησε σε παραγγελία για έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα κατασκευαστούν επίσης στην Κίνα. Καθένα εκ των πλοίων θα έχει μεταφορική ικανότητα 8.400 TEUs και κόστος $125 εκατ. και η παράδοσή τους αναμένεται να εκκινήσει από το 2027. Βάσει της Allied, η Capital διατηρεί δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή επιπλέον τεσσάρων πλοίων ίδιων προδιαγραφών.
Παράλληλα, σε παραγγελία προχώρησε και η Brave Maritime, με επικεφαλής τον κ. Χάρη Βαφειά. Η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt. Καθένα από τα πλοία έχει κόστος $54 εκατ. και η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα το α’ τρίμηνο του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Περικλής Γ. Καλλιμανόπουλος (1892-1979) υπήρξε ένας από τους πρώτους Έλληνες πλοιοκτήτες που ασχολήθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία με τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, κλάδο εξαιρετικά…
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Την απόκτηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Harland & Wolff στη Βόρεια Ιρλανδία, στη Σκωτία και στην Αγγλία ανακοίνωσε η Navantia UK, θυγατρική του ισπανικού…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Με την αιολική πρόωση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυξάνονται τα καινοτόμα projects που έχουν ως επίκεντρο την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας.…
Στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας κυμαίνεται η ναυλαγορά των LNG carriers, με ναυλομεσιτικά reports να υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά ότι οι ναύλοι έπιασαν «πάτο». Ειδικότερα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ