Η δημιουργία μιας ECA (Emission Control Area) στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντική μείωση των εκπομπών στην περιοχή, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που επικαλείται η ΜΚΟ «Οpportunity Green».
Η North Atlantic Emission Control Area θα σημαίνει αυστηρότερους κανονισμούς για τα πλοία στις καθορισμένες περιοχές, με στόχο τη μείωση και τον έλεγχο των επιβλαβών εκπομπών οξειδίων του θείου (SOx) και οξειδίων του αζώτου (NOx). Η μελέτη του International Council on Clean Transportation (ICCT) αποκάλυψε ότι η δημιουργία μιας τέτοιας ECA θα είχε τα ακόλουθα αποτελέσματα:
– 82% μείωση των εκπομπών SOx
– 64% μείωση των PM2.5
– 36% μείωση των εκπομπών μαύρου άνθρακα
Εάν εγκριθεί, η προτεινόμενη περιοχή ελέγχου εκπομπών του Βόρειου Ατλαντικού θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, καλύπτοντας ύδατα από τη Γροιλανδία μέχρι την Ισπανία. Με βάση αυτή την ανάλυση, το ICCT συνέστησε στα κράτη-μέλη της Ατλαντικής ECA να συμπεριλάβουν στο γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής της AtlECA τις πλήρεις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιρλανδίας, της Ισλανδίας, των Νήσων Φερόε και της Γροιλανδίας.
Μια ECA υφίσταται σήμερα στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου, στα ανατολικά και νότια της Μάγχης και της Βόρειας Θάλασσας, στα οποία ισχύουν ανώτατο όριο θείου 0,1% και όριο NOx για τα νεότευκτα πλοία (που κατασκευάζονται μετά το 2021). Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η «Opportunity Green» μαζί με άλλες ΜΚΟ κάλεσαν την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να επεκτείνει την εν λόγω ECA σε όλα τα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Απευθυνόμενη στη νεοεκλεγείσα κυβέρνηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Blánaid Sheeran, Policy Officer της Opportunity Green, σχολιάζει: «Επιβεβαιώνοντας τη στήριξή της στην ECA Βόρειου Ατλαντικού, όχι μόνο θα αποδείκνυε τη δέσμευσή της για τη δημόσια υγεία και τη θαλάσσια βιοποικιλότητα, αλλά και θα της επέτρεπε να ηγηθεί φιλόδοξων πολιτικών πρόληψης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και απαλλαγής της ναυτιλίας από τις εκπομπές».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ