Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Σήμα κινδύνου για τα ατυχήματα σε κλειστούς χώρους πλοίων

Σήμα κινδύνου για τα ατυχήματα σε κλειστούς χώρους πλοίων

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Τα ατυχήματα στα πλοία δεν μειώνονται, σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων που υπέβαλε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό η InterManager.

Από τα δεδομένα προκύπτει ότι ο αριθμός των ναυτικών που τραυματίστηκαν σε πτώσεις παρέμεινε αρκετά σταθερός από έτος σε έτος, όπως και ο αριθμός των τραυματισμών που προέκυψαν από ατυχήματα σε σκάφη διάσωσης. Ωστόσο, το ποσοστό ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους έχει σχεδόν διπλασιαστεί, προειδοποιεί η InterManager.

Τα δεδομένα που υπέβαλε η InterManager στον ΙΜΟ περιλαμβάνουν πληροφορίες και αναλύσεις σχετικά με τα ατυχήματα σε κλειστούς χώρους (από το 1996 έως την 1η Μαΐου 2024), τα ατυχήματα πτώσης (από το 2012 έως την 1η Μαΐου 2024) και τα ατυχήματα που αφορούν σκάφη διάσωσης (από το 1980 έως την 1η Μαΐου 2024).

Η InterManager υπογραμμίζει σημαντική καθυστέρηση μεταξύ του συμβάντος ατυχήματος, της διερεύνησής του και της ανάρτησης της έκθεσης στην ενότητα Marine Casualties and Incidents (MCI) του Global Integrated Shipping Information System (GISIS).

Ατυχήματα σε κλειστούς χώρους

O αριθμός των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους σε ετήσια βάση φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια, με μια αξιοσημείωτη πτώση κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2021. Ωστόσο, κατά τη σύγκριση των ετών 2022 και 2023, οπότε καταγράφηκαν 14 περιστατικά σε κλειστούς χώρους, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των θυμάτων το 2023 σε σύγκριση με το 2022, και συγκεκριμένα 34 έναντι 18. Παρά το γεγονός ότι η συχνότητα των ατυχημάτων παρέμεινε σχετικά σταθερή, ο αριθμός των θυμάτων σχεδόν διπλασιάστηκε.

Ατυχήματα από πτώση

Η τάση των ατυχημάτων πτώσης από ή επί πλοίων κατά την τελευταία πενταετία παρέμεινε σταθερή, μεταξύ 44 και 52 ατυχημάτων ετησίως. Μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου και της 1ης Μαΐου 2024 καταγράφηκαν 18 ατυχήματα. Το ποσοστό των εν λόγω ατυχημάτων, όταν αναλύεται ανά τύπο πλοίου, παρέμεινε σε γενικές γραμμές σταθερό καθ’ όλη την περίοδο επανεξέτασης από το 2012 έως την 1η Μαΐου 2024, σε σύγκριση με την προηγούμενη υποβολή της InterManager. Ομοίως, η τοποθεσία των ατυχημάτων πτώσης που αναφέρθηκαν παρέμεινε σταθερή μεταξύ των δύο περιόδων επανεξέτασης. Φαίνεται, επομένως, ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει παρόμοια συχνότητα ατυχημάτων πτώσης σε παρόμοιες τοποθεσίες χρόνο με τον χρόνο.

Ατυχήματα σε σκάφη διάσωσης

Τα δεδομένα της InterManager σε σχέση με ατυχήματα που σχετίζονται με σκάφη διάσωσης επί πλοίων αφορούν όλα τα είδη εμπορικών πλοίων με αριθμούς ΙΜΟ. Από τα 538 περιστατικά (συμπεριλαμβανομένων 50 παρ’ ολίγον ατυχημάτων) που συγκεντρώθηκαν από το 1980, μόνο το 19% είναι διαθέσιμο στο GISIS.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Βραβεία Ευκράντη: Οι πρωταγωνιστές της ελληνικής Ναυτιλίας