![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407101400057146-900x608.jpg)
H εκτόξευση των ναύλων των containerships φτάνει στο αποκορύφωμά της, καθώς οι εισαγωγείς «αντιδρούν» στο υψηλό κόστος μεταφοράς.
Τα παραπάνω σημειώνει σε ανάλυσή της η Xeneta, σύμφωνα με τα δεδομένα της οποίας οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν στις 15 Ιουλίου κατά 3,7%, αγγίζοντας τα $10.045/FEU. Στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 2% και $8.045/FEU.
Τα τελευταία αυτά δεδομένα υποδηλώνουν αύξηση των ναύλων κατά 150% στα εν λόγω trades από τα τέλη Απριλίου, ωστόσο οι αυξήσεις 3,7% και 2% είναι σημαντικά χαμηλότερες από αυτές της 1ης Ιουλίου, όταν ανήλθαν στο 22% στην Ανατολική Ακτή και στο 12% στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Xeneta, οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για τα fronthaul trades από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη και στη Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 4,7% και 3,5% αντίστοιχα στις 15 Ιουλίου, διαμορφούμενοι σε $8.480/FEU και $8.150/FEU.
Κατά την Emily Stausbøll, επικεφαλής ναυτιλιακή αναλύτρια της Xeneta, είναι η πρώτη φορά μετά από καιρό που οι μεταφορείς προσφέρουν χαμηλότερους ναύλους. «Τα δείγματα ότι η spot αγορά φτάνει στο peak της είναι καλοδεχούμενα από τους φορτωτές, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι σταματούν τα προβλήματά τους», πρόσθεσε, καθώς από τα μέσα Δεκεμβρίου 2023 οι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ είναι αυξημένοι κατά 400%, ενώ οι αντίστοιχοι από την Άπω Ανατολή στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ καταγράφουν άνοδο 300%.
Πάντως, η λιμενική συμφόρηση φαίνεται να κόβει ρυθμούς, με αποτέλεσμα χωρητικότητα να είναι εκ νέου διαθέσιμη για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ