Μία ακόμα σημαντική επίπτωση, πέραν της αύξησης των ανθρακικών εκπομπών, επιφέρει η ναυσιπλοΐα υψηλών ταχυτήτων από τα πλοία που διασχίζουν τη Μεσόγειο Θάλασσα. Συγκεκριμένα, οι υψηλές ταχύτητες των πλοίων θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των φαλαινών της Μεσογείου.
Η διατήρηση της ταχύτητας των πλοίων κάτω από τους 10 κόμβους είναι ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να αποφευχθεί ο κίνδυνος θανατηφόρων συγκρούσεων με τα θαλάσσια θηλαστικά, ιδίως σε περιοχές όπως η Particular Sensitive Sea Area (PSSA) στη βορειοδυτική Μεσόγειο, όπου η προσαρμογή των διαδρομών των πλοίων δεν είναι πρακτικά εφικτή επιλογή.
Σύμφωνα με αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν σε συνεργασία η OceanCare και η Quiet-Oceans, το 80% των αποστάσεων που διήνυσαν εμπορικά πλοία στην περιοχή PSSA το 2023 πραγματοποιήθηκε με ταχύτητες άνω των 10 κόμβων. Από την άλλη πλευρά, μόλις το 15% της συνολικής απόστασης εκτελέστηκε εντός των ορίων ταχύτητας.
Ειδικότερα, τα πλοία Ro-Ro διήνυσαν το περασμένο έτος περισσότερα από 10 εκατ. χλμ., με το 90% αυτών να πραγματοποιείται με υψηλές ταχύτητες, οι οποίες υπερέβησαν τους 10 κόμβους, ενώ για το 30% οι ταχύτητες ξεπέρασαν ακόμα και τους 20 κόμβους.
Η OceanCare και οι συνεργάτες της κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πιθανότητα μιας σύγκρουσης να έχει θανατηφόρα αποτελέσματα για μια φάλαινα είναι πολύ χαμηλή, όταν η ταχύτητα του πλοίου δεν υπερβαίνει τους 10 κόμβους.
Τέλος, σύστησαν στην ισπανική κυβέρνηση να θεσπίσει ένα ανώτατο όριο ταχύτητας για την προστασία των φαλαινών εντός της θαλάσσιας περιοχής «Cetacean Migratory Corridor», που αποτελεί τμήμα της PSSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ