Μία ακόμα σημαντική επίπτωση, πέραν της αύξησης των ανθρακικών εκπομπών, επιφέρει η ναυσιπλοΐα υψηλών ταχυτήτων από τα πλοία που διασχίζουν τη Μεσόγειο Θάλασσα. Συγκεκριμένα, οι υψηλές ταχύτητες των πλοίων θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των φαλαινών της Μεσογείου.
Η διατήρηση της ταχύτητας των πλοίων κάτω από τους 10 κόμβους είναι ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να αποφευχθεί ο κίνδυνος θανατηφόρων συγκρούσεων με τα θαλάσσια θηλαστικά, ιδίως σε περιοχές όπως η Particular Sensitive Sea Area (PSSA) στη βορειοδυτική Μεσόγειο, όπου η προσαρμογή των διαδρομών των πλοίων δεν είναι πρακτικά εφικτή επιλογή.
Σύμφωνα με αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν σε συνεργασία η OceanCare και η Quiet-Oceans, το 80% των αποστάσεων που διήνυσαν εμπορικά πλοία στην περιοχή PSSA το 2023 πραγματοποιήθηκε με ταχύτητες άνω των 10 κόμβων. Από την άλλη πλευρά, μόλις το 15% της συνολικής απόστασης εκτελέστηκε εντός των ορίων ταχύτητας.
Ειδικότερα, τα πλοία Ro-Ro διήνυσαν το περασμένο έτος περισσότερα από 10 εκατ. χλμ., με το 90% αυτών να πραγματοποιείται με υψηλές ταχύτητες, οι οποίες υπερέβησαν τους 10 κόμβους, ενώ για το 30% οι ταχύτητες ξεπέρασαν ακόμα και τους 20 κόμβους.
Η OceanCare και οι συνεργάτες της κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πιθανότητα μιας σύγκρουσης να έχει θανατηφόρα αποτελέσματα για μια φάλαινα είναι πολύ χαμηλή, όταν η ταχύτητα του πλοίου δεν υπερβαίνει τους 10 κόμβους.
Τέλος, σύστησαν στην ισπανική κυβέρνηση να θεσπίσει ένα ανώτατο όριο ταχύτητας για την προστασία των φαλαινών εντός της θαλάσσιας περιοχής «Cetacean Migratory Corridor», που αποτελεί τμήμα της PSSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ