
Σκεπτικισμός και ανησυχία επικρατεί στο Ριάντ αναφορικά με την εξέλιξη σημαντικότατων αναπτυξιακών έργων.
Τους τελευταίους μήνες, η Σαουδική Αραβία φάνηκε να «κόβει ταχύτητα» στην ανάπτυξη του μεγαλεπήβολου project Neom, το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα του Οράματος 2030, του σχεδίου διαφοροποίησης της σαουδαραβικής οικονομίας από το πετρέλαιο. Το Neom, το οποίο ανακοινώθηκε το 2017, είναι ένα σχέδιο ύψους $500 δισ. για την οικοδόμηση 10 φουτουριστικών πόλεων σε μια περιοχή της ερήμου στα βορειοδυτικά της χώρας.
Πέραν του Neom, η Σαουδική Αραβία αναπτύσσει ακόμα 13 κατασκευαστικά projects ή «giga projects», όπως ονομάζονται, αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται μια πόλη ψυχαγωγίας στα περίχωρα της πρωτεύουσας Ριάντ, πολυτελή νησιωτικά θέρετρα στην Ερυθρά Θάλασσα και ένα σύμπλεγμα άλλων τουριστικών και πολιτιστικών προορισμών.
Ωστόσο, η πτώση των τιμών πετρελαίου έχει μειώσει τα κρατικά έσοδα, με αποτέλεσμα το Ριάντ να επαναξιολογεί τα εν λόγω projects και να εξετάζει νέες στρατηγικές χρηματοδότησης.
Αξιωματούχος του Ριάντ σημειώνει στο BBC ότι θα υπάρξει αναπροσαρμογή ορισμένων projects, καθώς πολλά θα καθυστερήσουν, ενώ άλλα θα αναπτυχθούν σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό.
Ίσως το project που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το The Line. Πρόκειται για μια γραμμική πόλη που θα αποτελείται από δύο παρακείμενα, παράλληλα τείχη ουρανοξυστών ύψους 500 μ. ‒ ψηλότερα από το Empire State Building. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε ότι θα εκτεινόταν σε μήκος 170 χλμ. και θα φιλοξενούσε 9 εκατ. κατοίκους. Όμως, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη διαρρεύσει στον διεθνή Τύπο, οι υπεύθυνοι του έργου θα επικεντρωθούν τώρα στην ολοκλήρωση μόλις 2,4 χλμ. έως το 2030, ως μέρος του πρώτου σκέλους ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ