![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407101400057146-900x608.jpg)
Με τους ναύλους των πετρελαιοφόρων σε κάθοδο και την αγορά των LR tankers να απολαμβάνει μια περίοδο ευφορίας, πλοιοκτήτες και διαχειριστές στρέφονται στη μετασκευή Suezmaxes σε LR3s tankers. Στη θεωρία, η συγκεκριμένη κίνηση είναι λογική και υπόσχεται σημαντικά κέρδη. Στην πράξη, ίσως συνιστά μια «κοντόφθαλμη» απόφαση, δεδομένων των εκτιμήσεων της ναυλομεσιτικής Allied για το βραχυπρόθεσμο μέλλον της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Η μετασκευή πετρελαιοφόρων σε product tankers μπορεί να αποτελεί σημείο των καιρών, αλλά δεν είναι πρωτοποριακή κίνηση. Συνιστά μια στρατηγική που έχει επιστρατευτεί ξανά στο παρελθόν, σημειώνει η Allied, φέρνοντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα την πετρελαϊκή κρίση του 1980, αλλά και την παγκόσμια κρίση του 2007-2008. Όπως και σήμερα, οι ναύλοι των πετρελαιοφόρων ήταν αρκετά χαμηλότεροι έναντι εκείνων στην αγορά των products, καθιστώντας τη μεταπήδηση το λιγότερο θελκτικότατη.
Ωστόσο, η υλοποίηση αυτής της μεταπήδησης δεν είναι τόσο απλή. Το κάθε πλοίο πρέπει να υποστεί μετασκευές διάρκειας από έναν έως δύο μήνες, υπογραμμίζει η Allied. Το γεγονός αυτό αποτελεί μονάχα την «κορυφή του παγόβουνου», δίχως να ληφθούν υπόψη λοιπές παράμετροι, όπως η άνοδος των λειτουργικών εξόδων των πλοίων αλλά σαφώς και το κόστος των μετασκευών αυτών καθαυτές.
Συνεπώς, προκειμένου η απόφαση να έχει κάποια ουσιαστική αξία, τα κέρδη που θα αποκομίσει η εκάστοτε εταιρεία από τη μετασκευή οφείλουν να είναι σημαντικά. Υπάρχει όμως το χρονικό περιθώριο για την αποκόμιση αυτών των κερδών; «Ίσως όχι» απαντά η Allied, με το βλέμμα στα fundamentals της αγοράς και τις εκτιμήσεις για την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης εντός του έτους και το 2025.
Πράγματι, το έδαφος είναι πρόσφορο για φέτος, όμως από το 2025 και έπειτα η προσφορά πετρελαίου εκτιμάται να ανακάμψει, γεγονός που προκαλεί αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια. Άλλωστε, περισσότερο πετρέλαιο σημαίνει χαμηλότερες τιμές, ένα ισχυρό κίνητρο για την άνοδο των εισαγωγών πετρελαίου, η οποία αναπόφευκτα οδηγεί στην άνοδο της ζήτησης για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου.
Με την άνοδο του στόλου των product tankers εφεξής να αναμένεται μεγαλύτερη από εκείνη του στόλου πετρελαιοφόρων, ο ανταγωνισμός για τα LR3s ενδέχεται να γίνει σφοδρός. Στο πλαίσιο αυτό, η Allied αναφέρει ότι αβέβαιο παραμένει κατά πόσο η επιχειρηματική κίνηση μετασκευής Suezmaxes θα παραμείνει βιώσιμο και το ερχόμενο έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ