![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/03/202403080903266297.jpg)
Η πτώση στους ναύλους των tankers και η άνοδος των τιμών πετρελαίου επιτρέπει στη Ρωσία να αποκομίσει μεγαλύτερο κέρδος από κάθε βαρέλι πετρελαίου που εξάγει. Το γεγονός αυτό χαρακτηρίζεται από διεθνή ειδησεογραφικά μέσα ως ακόμα μία απόδειξη της αναποτελεσματικότητας των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία.
Ειδικότερα, το Bloomberg υπογραμμίζει ότι οι κυρώσεις απέτυχαν να οδηγήσουν σε άνοδο το κόστος μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου. Το κόστος μεταφοράς αργού στην Ασία από λιμένες στη Μαύρη Θάλασσα βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον Οκτώβριο.
Συνεπώς, μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Ρωσίας μετατρέπεται σε κέρδος, δεδομένου ότι δαπανώνται λιγότερα κεφάλαια για τη ναύλωση πλοίων. Πλέον, το κόστος ναύλωσης ενός πλοίου για να μεταφέρει φορτίο ενός εκατομμυρίου βαρελιών ρωσικού πετρελαίου στη Βόρεια Κίνα από τον λιμένα του Νοβοροσίσκ ανέρχεται σε $7,2 εκατ., μειωμένο κατά $3,2 εκατ. από τις αρχές πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ