Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Σε άνοδο το «προσδόκιμο ζωής» των δεξαμενόπλοιων

Σε άνοδο το «προσδόκιμο ζωής» των δεξαμενόπλοιων

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Το «προσδόκιμο ζωής» των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε άνοδο τα τελευταία έτη, εν μέσω θετικών συνιστωσών στη ναυλαγορά και ενός περιορισμένου orderbook. Με τη μέση ηλικία των πλοίων του στόλου να παίρνει την ανιούσα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Braemar για το ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου.

Ειδικότερα, με ορίζοντα το πέρας του τρέχοντος έτους, ένα σημαντικό μέρος του στόλου θα έχει ηλικία μεγαλύτερη των 15 ετών. Τα βλέμματα πέφτουν στα Panamax/LR1 tankers και στα Aframax/LR2 tankers. Το 57% των LR1 tankers (μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων) θα έχουν ηλικία τουλάχιστον 15 ετών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα Aframaxes (μεταφοράς αργού πετρελαίου) αγγίζει το 50%).

Η Braemar εξετάζει και πόσα πλοία θα έχουν ηλικία τουλάχιστον 20 ετών μέχρι το πέρας του 2024. Πενήντα LR1s και 133 Aframaxes θα έχουν ηλικία μεγαλύτερη ή ίση των 20 ετών έως και το πέρας του έτους. Συνεπώς, 13% και 20% του στόλου θα ανήκουν στην εν λόγω ηλικιακή ομάδα.

Τα συγκεκριμένα ποσοστά θα συνεχίσουν σαφώς να αυξάνονται τα επόμενα έτη, με επιπλέον 89 LR1s και 119 Aframaxes να περνούν το φράγμα των 20 ετών έως και το 2027. Ωστόσο, η συγκεκριμένη πορεία θα αντισταθμιστεί έως έναν βαθμό από τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων τέτοιου μεγέθους. Το orderbook αυτή τη στιγμή, βάσει δεδομένων της Braemar, αριθμεί 54 LR1s και 24 Aframaxes.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Βραβεία Ευκράντη: Οι πρωταγωνιστές της ελληνικής Ναυτιλίας