![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/03/202403080903266297.jpg)
Καθώς οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν τις ανθρακικές εκπομπές, ώστε να συμμορφωθούν εγκαίρως με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ελλοχεύει ο κίνδυνος να απολέσουν την ανταγωνιστική τους θέση.
Σύμφωνα με τους Financial Times, υψηλόβαθμα στελέχη της IAG, ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, σε πρόσφατες δηλώσεις τους ανέφεραν πως οι αερομεταφορείς στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την πράσινη μετάβασή τους.
Ειδικότερα για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, υπάρχει πλέον η απαίτηση να χρησιμοποιούν καύσιμα προερχόμενα από βιώσιμες πηγές ενέργειας σε ποσοστό 6% έως το 2030.
Τα συγκεκριμένα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μη ανθρακικές πηγές και εκπέμπουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Ωστόσο, η παραγωγή τους είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, με λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων πέρυσι να προέρχεται από βιώσιμες πηγές, γεγονός που καθιστά το κόστος τους ιδιαίτερα υψηλό.
Γι’ αυτόν τον λόγο, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει τη στήριξη των κυβερνήσεων τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην ΕΕ, ώστε να αυξηθεί η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Σε αντίθετη περίπτωση, κι άλλες εταιρείες αναμένεται να ακολουθήσουν τη στρατηγική της Lufthansa, η οποία τον προηγούμενο μήνα ανακοίνωσε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων της για τη χρηματοδότηση της ενεργειακής της μετάβασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ