![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/03/202403080903266297.jpg)
Το έργο ShipFC, που αποτελεί μια πρωτοποριακή προσπάθεια στον τομέα της ναυτιλίας, έλαβε πρόσφατα σημαντική ώθηση με την έγκριση από τη Norwegian Maritime Authority. Το έργο προβλέπει την αναβάθμιση του πλοίου «Viking Energy», της νορβηγικής εταιρείας Eidesvik. Το πλοίο θα εξοπλιστεί με μια μεγάλη κυψέλη καυσίμου 2 MW, επιτρέποντάς του να πλέει με καθαρό καύσιμο έως και 3.000 ώρες ετησίως.
Το «Viking Energy» χαρακτηρίζεται ως το πρώτο φορτηγό πλοίο στον κόσμο που κινείται με LNG, καθώς κατασκευάστηκε το 2003 και είναι εξοπλισμένο με τέσσερις κινητήρες διπλού καυσίμου Wärtsilä. Το πλοίο διαθέτει μήκος 94,9 μ. και πλάτος 20,4 μ., ενώ η δεξαμενή αποθήκευσης καυσίμου LNG διαθέτει χωρητικότητα 220 κ.μ.
Το ShipFC έχει λάβει επίσης χρηματοδότηση 10 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Horizon 2020 της ΕΕ, μέσω της Κοινής Επιχείρησης Κυψελών Καυσίμου και Υδρογόνου (FCH JU) το 2020. Το κύριο αντικείμενο του έργου είναι η διασφάλιση ότι η μεγάλη κυψέλη καυσίμου μπορεί να προσφέρει τη συνολική ηλεκτρική ενέργεια στα συστήματα του πλοίου με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα του έργου αφορά την κλιμάκωση μιας κυψέλης καυσίμου από 100 KW σε 2 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ