![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/03/202403080903266297.jpg)
Καθώς οι αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζονται, όλο και περισσότερα πλοία επιλέγουν να εκτρέψουν την πορεία τους, πραγματοποιώντας τον περίπλου της Αφρικής. Ως είθισται, η ασφάλεια του πληρώματος, του πλοίου και των φορτίων προτάσσεται ως κύριο μέλημα κάθε εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων.
Συγκεκριμένα, πρόσφατο δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων επιβεβαιώνει ότι τα δεδομένα για τη ναυσιπλοΐα σε Ερυθρά Θάλασσα και Διώρυγα του Σουέζ παραμένουν ίδια. Σχεδόν κανένα containership δεν επιλέγει τον κοντινότερο δρόμο της Διώρυγας του Σουέζ, ελέω των επιθέσεων των Χούθι.
Συνεπώς, τα πλοία αναγκάζονται πλέον να ταξιδεύουν γύρω από την Αφρική, γεγονός που αποτυπώνεται στις αυξήσεις των διελεύσεων από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κατά 125%. Βέβαια η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι ημέρες ταξιδιού κατά 10-14 ημέρες.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την Drewry, ο δείκτης WCI ανήλθε σε $5.868/FEU, σημειώνοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 120% τους τελευταίους έξι μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ