Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407101400057146-900x608.jpg)
Ενώ πράγματι οι αξίες των πλοίων έχουν καταγράψει σημαντική άνοδο, τα τωρινά επίπεδα παραμένουν μακριά από εκείνα που κατεγράφησαν τα έτη 2006 έως 2008. Το παραπάνω υποστηρίζει η ναυλομεσιτική BRS, σύμφωνα με σχετικό άρθρο.
Ειδικότερα, παρά τη μείωση των ενεργών ναυπηγείων και την αύξηση των παραγγελιών, οι αξίες των πλοίων δεν έχουν ακόμη φτάσει τα επίπεδα της πρώτης δεκαετίας του τρέχοντος αιώνα. Τότε, πίσω από την «εκρηκτική» άνοδο βρισκόταν η αγορά χύδην ξηρού φορτίου. Σήμερα, η εκτόξευση συνιστά απότοκο των συνιστωσών στην αγορά δεξαμενόπλοιων και, παρότι οι παραγγελίες έχουν αυξηθεί ταχύτερα από τις παραδόσεις, η BRS αναφέρει ότι τα ναυπηγεία είναι εκείνα που κρατούν κλειστό τον «ασκό του Αιόλου».
Οι περισσότερες από τις νέες παραγγελίες για δεξαμενόπλοια έχουν τοποθετηθεί σε κινεζικά ναυπηγεία, των οποίων το σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ‒δίχως να λαμβάνουμε υπόψη τη διαθεσιμότητα slots‒ είναι το κόστος τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ