Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407031648267554-900x553.jpg)
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται όσον αφορά τις παραγγελίες του Ιουνίου σε μονοψήφιο αριθμό. Το ασυνήθιστα μικρό μερίδιο παραγγελιών είναι αποτέλεσμα των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των πλοίων, γεγονός που έχει οδηγήσει τα εν λόγω ναυπηγεία στην «επιλεκτική» λήψη παραγγελιών.
Σύμφωνα με έρευνα της Clarksons, οι παραγγελίες πλοίων παγκοσμίως για τον Ιούνιο ανήλθαν σε 2,43 εκατ. CGT, σημειώνοντας ετήσια μείωση της τάξης του 45%.
Η Κίνα εξασφάλισε το μεγαλύτερο ποσοστό των παραγγελιών, το οποίο ανέρχεται στο 78% και αντιστοιχεί σε 74 πλοία χωρητικότητας 1,9 εκατ. CGT. Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων περιορίστηκε στο 9%, με παραγγελίες για μόλις οκτώ πλοία.
Πέραν βέβαια της «επιλεκτικής» λήψης παραγγελιών, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ήρθαν αντιμέτωπα και με την πτώση των παραγγελιών για LNG carriers, στην κατασκευή των οποίων διατηρούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Παρ’ όλα αυτά, ενθαρρυντικά παραμένουν τα στοιχεία για τα ναυπηγεία στη Νότια Κορέα, τα οποία το πρώτο εξάμηνο του 2024 έλαβαν παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας 5,94 εκατ. CGT, σημειώνοντας ετήσια αύξηση που αγγίζει το 9%.
Όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες παγκοσμίως, αυτές ανέρχονται σε 133,35 εκατ. CGT, με τα ναυπηγεία της Κίνας να ευθύνονται για το 52% και τα νοτιοκορεατικά για το 29%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ