Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Ο ρόλος του φυσικού αερίου και του υδρογόνου στην πράσινη μετάβαση της χώρας

Ο ρόλος του φυσικού αερίου και του υδρογόνου στην πράσινη μετάβαση της χώρας

Εισαγωγικό κείμενο

Οι μορφές ενέργειας και οι επενδύσεις για την ομαλή πορεία της χώρας προς την πράσινη μετάβαση βρέθηκαν στο επίκεντρο του 13ου Athens Energy Summit, που πραγματοποιείται στις 4 και 5 Ιουλίου στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία.

Όπως τόνισε ο Ιωάννης Μαρής, Διευθυντής Γραφείου Ελλάδας του ΤΑΡ, ο αγωγός συνιστά ένα εμβληματικό ενεργειακό έργο για την Ελλάδα και την Ευρώπη, αποτελώντας το τελευταίο κομμάτι του νότιου διαδρόμου φυσικού αερίου. «Παραδίδουμε συνεχώς φυσικό αέριο σε Ελλάδα και Ευρώπη από το Αζερμπαϊτζάν. Στα τέσσερα χρόνια λειτουργία έχουμε παραδώσει 36 δισ. κυβικά μέτρα αέριο» ανέφερε ο κ. Μαρής, κάνοντας λόγο για σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία.

Υπογράμμισε ότι υπάρχει η δυνατότητα να διπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του αγωγού, γενικά όμως είναι πολύ δύσκολο να γίνουν μεγάλες επενδύσεις στο φυσικό αέριο γιατί δεν γνωρίζουμε τον ρόλο του στο μέλλον. «Αποτελεί μεταβατικό καύσιμο. Στόχος μας να διασφαλίσουμε ότι η μετάβαση θα γίνει με τρόπο βιώσιμο» εξήγησε ο κ. Μαρής, λέγοντας ότι έχουμε δρόμο ακόμα στην ενεργειακή μετάβαση. Αναφερόμενος στο υδρογόνο, σημείωσε ότι παρουσιάζεται ως μια σημαντική λύση, που μπορεί να παίξει ρόλο στην αποθήκευση του, πρώτα όμως πρέπει να ξεκινήσει η παραγωγή του.

Από την πλευρά του ο Σωτήριος Μπράβος, Διευθυντής Εμπορικών Υπηρεσιών του ΔΕΣΦΑ, χαρακτήρισε αισιόδοξα τα όσα ανακοίνωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, για την αποθήκευση ενέργειας, σημειώνοντας ότι οι νέες υποδομές που φτιάχνει ο ΔΕΣΦΑ θα είναι έτοιμες να υποδεχθούν και υδρογόνο.

Στο πλαίσιο της συζήτησης που συντόνισε ο Αντώνης Σεφερλής, δημοσιογράφος του τηλεοπτικού σταθμού ANT1, ο κ. Μπράβος τόνισε ότι «η αγορά ΑΠΕ δεν μπορεί να στηρίξει μόνη της τη ζήτηση για πράσινη ενέργεια. Πρέπει να επενδύσουμε στην αποθήκευση». Αποθήκευση που δεν μπορεί να περιοριστεί στις μπαταρίες, αλλά είναι αναγκαίο να περιλαμβάνει τόσο το υδρογόνο όσο και το βιομεθάνιο. Παράλληλα, πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση και στην δημιουργία μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με καύση φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εμπορικών Υπηρεσιών του ΔΕΣΦΑ, ήταν πολύ σημαντική απόφαση η κατασκευή του σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα, με το δυναμικό διασύνδεσης να είναι πλέον υπερδιπλάσιο από τις απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς, κάτι που οδηγεί σε αύξηση των εξαγωγών, ειδικά προς τη Βουλγαρία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024