Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Τα VLCCs γυρνούν την πλάτη στο αργό πετρέλαιο

Τα VLCCs γυρνούν την πλάτη στο αργό πετρέλαιο

Εισαγωγικό κείμενο

Δεν είναι μονάχα τα Suezmaxes που στρέφονται στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων έναντι αργού πετρελαίου. Έκθεση της Braemar, η οποία επικαλείται δεδομένα της Vortexa, υπογραμμίζει ότι δύο VLCCs επί του παρόντος μεταφέρουν παράγωγα πετρελαίου, ενώ προβλέπει ότι επιπλέον πέντε (κυρίως σε Μέση Ανατολή και Ινδία) θα επιλέξουν παράγωγα πετρελαίου ως το επόμενο φορτίο τους.

Πρόκειται για την τελευταία εξέλιξη που αντανακλά το πόσο θελκτική έχει καταστεί η μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων, καθώς οι ναύλοι των LR δεξαμενόπλοιων (LR1s: μέγεθος Panamax, LR2s: μέγεθος Aframax) διαμορφώνονται σε υψηλά επίπεδα. Την ίδια ώρα, οι ναύλοι των VLCCs βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους για το 2024, παράγοντας-κίνητρο για τη στροφή τους στα καθαρά προϊόντα.

Ομολογουμένως, πρόκειται για μικρό αριθμό πλοίων. Ωστόσο, αφορά μια εξέλιξη που κανονικά δεν θα συνέβαινε ποτέ. Άλλωστε, το ίδιο το όνομα των VLCCs (Very Large Crude Carriers) αποτρέπει οποιαδήποτε σκέψη μεταφοράς καθαρών προϊόντων.

Παράλληλα, η στροφή στα πετρελαϊκά παράγωγα είναι ακόμα πιο έντονη για τα Suezmaxes. Τα δεδομένα της Braemar κάνουν λόγο για 25 πλοία αυτή τη στιγμή και για επιπλέον δώδεκα προσεχώς που επιλέγουν να μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024