Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/12/202312041501120924.jpg)
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων εντός του 2024, με περίπου ένα στα τρία πλοία που παραγγέλθηκαν εντός του έτους να είναι σε θέση να καταναλώνει πολλαπλά καύσιμα.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της Clarksons Research στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το α΄ εξάμηνο του 2024, το ένα τρίτο των παραγγελιών σε αριθμό πλοίων και 41% σε όρους χωρητικότητας αφορούν πλοία κατανάλωσης πολλαπλών καυσίμων.
Εκατόν εννέα πλοία που παραγγέλθηκαν εντός του 2024 θα είναι σε θέση να καταναλώνουν και LNG (51 εφόσον δεν ληφθούν υπόψη τα LNG carriers τα οποία είθισται να καταναλώνουν LNG). Πενήντα εννέα πλοία θα είναι σε θέση να καταναλώνουν και μεθανόλη, 42 και LPG, 15 και αμμωνία, ενώ τέσσερα και υδρογόνο.
Πάντως, σημειώνει η Clarksons, το α΄ εξάμηνο του 2024 κατεγράφη πτώση του ποσοστού πλοίων εναλλακτικών καυσίμων επί του συνόλου των παραγγελιών. Υπενθυμίζεται ότι το υψηλότερο ποσοστό στο οποίο έχουν διαμορφωθεί είναι 54% και σημειώθηκε το 2022.
Την ίδια ώρα, περίπου το 50% του orderbook απαρτίζεται από πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, η Clarksons εκτιμά ότι το ένα πέμπτο του στόλου θα είναι σε θέση να καταναλώνει και εναλλακτικά καύσιμα μέχρι το πέρας της δεκαετίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ