
Η βιωσιμότητα και η καινοτομία στη ναυτιλία αποκτούν ολοένα μεγαλύτερη σημασία. Στο πλαίσιο αυτό, το πρώτο υβριδικό ferry υψηλής ταχύτητας της Liberty Lines κεντρίζει τα βλέμματα. Ειδικότερα, το «Vittorio Morace» είναι το πρώτο ferry της κατηγορίας του που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα πρότυπα IMO HSC, με μήκος 39,5 μ. και ικανότητα χωρητικότητας 251 επιβατών.
Το εν λόγω ferry, κατασκευασμένο από το ισπανικό ναυπηγείο Astilleros Armon και σχεδιασμένο από τον Incat Crowther, διαθέτει ισχυρή υβριδική τεχνολογία πρόωσης mtu από τη Rolls-Royce. Η προηγμένη τεχνολογία των κινητήρων mtu 16V4000 M65L παρέχει απόδοση 2.560 kW στις 1.800 στροφές ανά λεπτό, συμμορφούμενη με τα πιο αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα, όπως τα IMO Tier III και US EPA Tier 4. Επίσης, περιλαμβάνει και συστήματα διαχείρισης καυσαερίων SCR.
Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ferry είναι οι υβριδικές λειτουργίες του, όπου το τμήμα της μπαταρίας-ηλεκτρικής πρόωσης χρησιμοποιείται για τοπικά απαλλαγμένη από εκπομπές πλοήγηση στην περιοχή του λιμανιού και ως booster. Από την άλλη, οι κινητήρες ντίζελ mtu Series 4000, οι οποίοι λειτουργούν με το βιώσιμο ντίζελ HVO (υδροεπεξεργασμένο φυτικό λάδι), μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα CO₂ έως και 90%. Η χρήση τους, σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό βάρος του συνολικού υβριδικού συστήματος κίνησης, συμβάλλει στην υψηλή αποδοτικότητα πρόωσης του πλοίου, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.
Επιπλέον, τα συστήματα mtu Hybrid PropulsionPack περιλαμβάνουν Reintjes WVSA-1542 κιβώτια ταχυτήτων, που είναι συμβατά με υβριδική λειτουργία και δυνατότητα σύνδεσης PTO/PTIs, αναδεικνύοντας την ευελιξία και την απόδοση του πλοίου. Οι ηλεκτρικές μηχανές Danfoss Editron EM-PMI375 T1100-2900 παρέχουν περίπου 130 kW έκαστη σε λειτουργία πρόωσης και έως 260 kW κατά τη φόρτιση των μπαταριών.
Την ηλεκτρική δύναμη διαχειρίζεται ένα σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης mtu NautIQ Blue Vision NG_Hybrid, που ελέγχει το πλήρες υβριδικό σύστημα πρόωσης και τα κύρια συστήματα του πλοίου. Τα τρία πακέτα μπαταριών EST Green Orca 1050 (346 kWh συνολικά) εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ενέργεια για αθόρυβες και απαλλαγμένες από εκπομπές λειτουργίες, είτε το πλοίο βρίσκεται εντός λιμανιού είτε κατά την πλεύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Το ανελέητο οικονομικό σφυροκόπημα των ΗΠΑ στο Ιράν συνεχίζεται, με την Ουάσιγκτον να θέτει στο στόχαστρο και το LPG. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του…
Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πλέον έναν από τους πιο κρίσιμους τομείς, καθώς τα πλοία, τα λιμάνια και τα συστήματα διαχείρισης βρίσκονται ολοένα και περισσότερο στο…
Παρά τους εμπορικούς τριγμούς μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota επιλέγει την Κίνα ως επόμενο βήμα στην επέκτασή της στην αγορά ηλεκτρικών…
Καθώς το φιλόδοξο σχέδιο αύξησης των εξαγωγικών ικανοτήτων LNG του Κατάρ βαίνει ταχύτατα, η επέκταση του στόλου της QatarEnergy συνεχίζεται. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης,…
Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου έχει κατασκευαστεί σε Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία, σημαντικά ναυπηγεία ενισχύουν τις δυνατότητες ναυπήγησης πλοίων και εκτός…
Συμφωνητικό για τη συγχώνευσή τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών υπέγραψαν οι CMB.TECH NV και Golden Ocean Group. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι μέτοχοι…
Αυλαία για τον πολυαναμενόμενο τερματικό LNG, Calcasieu Pass, ανακοίνωσε πρόσφατα η Venture Global. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 15 Απριλίου, ο τερματικός LNG της εταιρείας στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ