Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Η ευφορία στα bulk carriers, οδηγός ανόδου των αξιών

Η ευφορία στα bulk carriers, οδηγός ανόδου των αξιών

Εισαγωγικό κείμενο

Η πρόσφατη άνοδος των ναύλων και η συνολική αισιοδοξία της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων επιφέρουν αλυσιδωτές επιπτώσεις, επηρεάζοντας θετικά την αγορά μεταχειρισμένων και οδηγώντας σε αύξηση των τιμών τους.

Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Xclusiv, τα Capesizes ηλικίας 5 ετών αποτιμώνται μεταξύ 61-64 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (ανάλογα με τη χώρα κατασκευής και τα χαρακτηριστικά του πλοίου), σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 32% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 και ένα εκπληκτικό άλμα 83% σε σχέση με την περίοδο του πρώτου lockdown λόγω του Covid-19 τον Ιούνιο του 2020.

Όσον αφορά τις τιμές των Kamsarmaxes 5 ετών, αυτές σημείωσαν ετήσια άνοδο 22%, φτάνοντας τα 35-38 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και αξιοσημείωτη αύξηση 75% από τον Ιούνιο του 2020.

Η αυξητική αυτή τάση των τιμών δεν αφήνει ανεπηρέαστα ακόμα και τα μικρότερου μεγέθους πλοία, με τα Ultramaxes πενταετίας να έχουν διπλασιάσει τις τιμές τους σε σχέση με αυτές του Ιουνίου του 2020, ενώ οι τιμές των Handysizes ίδιας ηλικίας κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του 15% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 και 90% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Τα παραπάνω στοιχεία σκιαγραφούν μια σαφή εικόνα της ακμάζουσας αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων, που τροφοδοτείται από το τρέχον θετικό κλίμα στην αγορά των ξηρών φορτίων. Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο συσχετισμός των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων με τους δείκτες του Baltic Exchange, όπου παρατηρείται σχετική αναντιστοιχία. Έτσι λοιπόν, για παράδειγμα, στα τέλη Μαΐου του 2022 ο BCI κυμαινόταν στα ίδια περίπου επίπεδα με τώρα, όμως οι τιμές τους ήταν κατά 21% χαμηλότερες σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024