Αντιδράσεις περιβαλλοντικών ΜΚΟ έφερε η πρόσφατη εφαρμογή νομοθεσίας του ΙΜΟ, σύμφωνα με την οποία πλοία στην Αρκτική απαγορεύεται να μεταφέρουν ή να καίνε heavy fuel oil.
H νομοθεσία τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου, με περιβαλλοντικές οργανώσεις να εκφράζουν την αντίδρασή τους για το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής των περιορισμών και το γεγονός ότι δεν περιορίζονται οι εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
«Η ναυσιπλοΐα στην Αρκτική συνεχίζει να αυξάνεται τόσο σε όρους αριθμού των πλοίων όσο και σε όρους χρόνου που τα πλοία πλέουν στην Αρκτική», δήλωσε στο Reuters η Sian Prior, επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, η οποία περιλαμβάνει 20 περιβαλλοντικές ομάδες. Καθώς η κλιματική αλλαγή καθιστά διαπλεύσιμη την Αρκτική, ο κίνδυνος πρόκλησης πετρελαιοκηλίδας αυξάνεται, σημειώνει.
Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση εκκίνησε την 1η Ιουλίου, η πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας μετατίθεται για το 2029, όταν συγκεκριμένος αριθμός εξαιρέσεων θα λήξει. Μία εξ αυτών προέρχεται από παράκτια κράτη της Αρκτικής τα οποία χορηγούν εξαιρέσεις σε πλοία που φέρουν τη σημαία τους, ενώ επιχειρούν στα εν λόγω ύδατα, μέχρι το 2029. Ακόμη, το δημοσίευμα του Reuters αποκαλύπτει ότι το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά θα χορηγήσει εξαιρέσεις σε πλοία με καναδική σημαία που εμπλέκονται στην προμήθεια τροφίμων και καυσίμων σε κοινότητες της Αρκτικής μέχρι την 1η Ιουλίου 2026.
Ερωτηματικό παραμένει η στάση της Ρωσίας, με τη Sovcomflot να ανακοινώνει ότι «θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις τόσο των διεθνών όσο και των εθνικών ναυτιλιακών αρχών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ