Την έναρξη εφαρμογής του SIRE 2.0 από τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ο OCIMF.
Έτσι λοιπόν παύει η φάση 3 του SIRE 2.0, η οποία ουσιαστικά αποτελεί ένα πιλοτικό στάδιο, προκειμένου οι διαχειριστές να εξοικειωθούν με την όλη διαδικασία. Από τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024, μόνο οι επιθεωρήσεις SIRE 2.0 θα διεξάγονται στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Η εξέλιξη αυτή θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση της τελικής φάσης της μετάβασης στο επικαιροποιημένο, ενισχυμένο και ψηφιοποιημένο πρόγραμμα επιθεώρησης δεξαμενόπλοιων, σημειώνει ο OCIMF στη σχετική ανακοίνωση.
«Το SIRE 2.0 πρόκειται να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αξιολογούνται η ασφάλεια και η επιχειρησιακή κατάσταση των δεξαμενόπλοιων και του πληρώματός τους, προωθώντας τη συνεχή βελτίωση και τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας», τονίζεται επίσης στην ανακοίνωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα SIRE 2.0 δεν αποτελεί μια απλή αναβάθμιση του VIQ 7 σε νεότερη έκδοση, αλλά έχει επανασχεδιαστεί εξ ολοκλήρου.
Περιλαμβάνει λιγότερες ερωτήσεις, οι οποίες όμως εστιάζουν σε τρεις βασικές πτυχές:
– Στον άνθρωπο
– Στις διαδικασίες
– Στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό
Η αξιολόγηση του ανθρώπινου παράγοντα έχει πλέον ενσωματωθεί στο SIRE 2.0, απαιτώντας από τον επιθεωρητή να αλληλεπιδρά με τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του πλοίου και να αξιολογεί και να καταγράφει το επίπεδο κατανόησης και εξοικείωσής τους για κάθε ισχύουσα ερώτηση.
Ακόμη, υπό το SIRE 2.0, η επιθεώρηση ξεκινά ουσιαστικά πριν ο επιθεωρητής ανέβει στο πλοίο, δεδομένου ότι ένας σχετικά μεγάλος όγκος πληροφοριών (πιστοποιητικά, φωτογραφίες κ.λπ.) θα πρέπει να είναι διαθέσιμο στη βάση δεδομένων του OCIMF, πριν από την επιθεώρηση.
Την ίδια ώρα, η μετάβαση στο SIRE 2.0 αποτέλεσε μια μακρά διαδικασία και η INTERTANKO έπαιξε καθοριστικό ρόλο προκειμένου ο OCIMF να αντιληφθεί ότι η μετάβαση δεν θα πραγματοποιηθεί άμεσα.
Για περισσότερες πληροφορίες για το SIRE 2.0 μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών στο τεύχος Απριλίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Οι χώρες του ΝΑΤΟ θα αναπτύξουν φρεγάτες, αεροσκάφη περιπολίας και ναυτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα για να βοηθήσουν στην προστασία των κρίσιμης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ