Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Οι λεπτές ισορροπίες στην αγορά των MR tankers

Οι λεπτές ισορροπίες στην αγορά των MR tankers

Εισαγωγικό κείμενο

Το ενδιαφέρον για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους MR αντανακλάται έντονα τα τελευταία έτη στις παραγγελίες πλοίων. Όπως αναλύει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, πίσω από αυτό το ενδιαφέρον κρύβεται ένας στόλος πλοίων των οποίων η μέση ηλικία έχει λάβει την ανιούσα.

Περίπου το 30% του στόλου αποτελείται από πλοία ηλικίας 15 έως 19 ετών. Συνεπώς, σύντομα ένα μεγάλο μέρος του στόλου θα ξεπεράσει την ηλικία των 20 ετών, τη νοητή γραμμή ηλικίας που επηρεάζει σημαντικά τη δημοτικότητα των δεξαμενόπλοιων.

Στο πλαίσιο αυτό, το 2023 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 114 MR tankers, σημειώνει η Gibson, ενώ φέτος μέχρι στιγμής έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 71 MRs. Έτσι, η αναλογία orderbook προς στόλο είναι 13%, με περίπου 230 MRs να βρίσκονται υπό ναυπήγηση.

Ωστόσο, το κατά πόσο οι παραγγελίες αυτές επαρκούν είναι μια άλλη ιστορία. Άλλωστε, το 13% του στόλου των MRs αυτή τη στιγμή έχουν ηλικία τουλάχιστον των 20 ετών. Πολλά από τα πλοία αυτά στρέφονται στη μεταφορά εμπορευμάτων που υπόκεινται σε κυρώσεις. Η Gibson υπολογίζει ότι 181 MRs (από σύνολο 1.720) μεταφέρουν εμπορεύματα του Ιράν, της Βενεζουέλας και της Ρωσίας.

Με τη ζήτηση για MR tankers να παραμένει υψηλή και την προσφορά, ως είθισται, βραχυπρόθεσμα ανελαστική, οι ναύλοι των MR tankers βρίσκονται σε άνοδο που διαρκεί. Κατά μέσο όρο, το 2024, τα TCE κέρδη των (non-eco) MRs έχουν διαμορφωθεί στα $35.000.

Πάντως, ο «άνεμος στα πανιά» των product tankers θα καταλαγιάσει γρήγορα, εφόσον η ναυσιπλοΐα στη Διώρυγα του Σουέζ επιστρέψει στην κανονικότητα. Πράγματι, σημειώνει η Gibson, ο αντίκτυπος θα είναι περισσότερο εμφανής στα μεγαλύτερα μεγέθη, αλλά η ζήτηση για τονομίλια θα πληγεί συνολικά.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024