Το ενδιαφέρον για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους MR αντανακλάται έντονα τα τελευταία έτη στις παραγγελίες πλοίων. Όπως αναλύει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, πίσω από αυτό το ενδιαφέρον κρύβεται ένας στόλος πλοίων των οποίων η μέση ηλικία έχει λάβει την ανιούσα.
Περίπου το 30% του στόλου αποτελείται από πλοία ηλικίας 15 έως 19 ετών. Συνεπώς, σύντομα ένα μεγάλο μέρος του στόλου θα ξεπεράσει την ηλικία των 20 ετών, τη νοητή γραμμή ηλικίας που επηρεάζει σημαντικά τη δημοτικότητα των δεξαμενόπλοιων.
Στο πλαίσιο αυτό, το 2023 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 114 MR tankers, σημειώνει η Gibson, ενώ φέτος μέχρι στιγμής έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 71 MRs. Έτσι, η αναλογία orderbook προς στόλο είναι 13%, με περίπου 230 MRs να βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Ωστόσο, το κατά πόσο οι παραγγελίες αυτές επαρκούν είναι μια άλλη ιστορία. Άλλωστε, το 13% του στόλου των MRs αυτή τη στιγμή έχουν ηλικία τουλάχιστον των 20 ετών. Πολλά από τα πλοία αυτά στρέφονται στη μεταφορά εμπορευμάτων που υπόκεινται σε κυρώσεις. Η Gibson υπολογίζει ότι 181 MRs (από σύνολο 1.720) μεταφέρουν εμπορεύματα του Ιράν, της Βενεζουέλας και της Ρωσίας.
Με τη ζήτηση για MR tankers να παραμένει υψηλή και την προσφορά, ως είθισται, βραχυπρόθεσμα ανελαστική, οι ναύλοι των MR tankers βρίσκονται σε άνοδο που διαρκεί. Κατά μέσο όρο, το 2024, τα TCE κέρδη των (non-eco) MRs έχουν διαμορφωθεί στα $35.000.
Πάντως, ο «άνεμος στα πανιά» των product tankers θα καταλαγιάσει γρήγορα, εφόσον η ναυσιπλοΐα στη Διώρυγα του Σουέζ επιστρέψει στην κανονικότητα. Πράγματι, σημειώνει η Gibson, ο αντίκτυπος θα είναι περισσότερο εμφανής στα μεγαλύτερα μεγέθη, αλλά η ζήτηση για τονομίλια θα πληγεί συνολικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εγκατεστημένες από τη Μόσχα αρχές στην προσαρτημένη από τη Ρωσία ουκρανική χερσόνησο Κριμαία εξέφρασαν σήμερα φόβους ότι τεράστιες ποσότητες μαζούτ θα φτάσουν στις…
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας…
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει…
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ