Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Αναταράξεων συνέχεια στις αερομεταφορές

Αναταράξεων συνέχεια στις αερομεταφορές

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Πληθαίνουν τα περιστατικά τραυματισμού επιβατών λόγω ισχυρών αναταράξεων κατά τη διάρκεια πτήσεων, με τον προβληματισμό να αυξάνεται δεδομένου ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει τρόπος ακριβούς πρόβλεψης των συγκεκριμένων αναταράξεων.

Τελευταίο περιστατικό εκείνο που έλαβε χώρα χθες Δευτέρα 1η Ιουλίου, οπότε και αεροσκάφος της Air Europa, ένα Boeing 787-9 Dreamliner που πραγματοποιούσε την πτήση από τη Μαδρίτη στο Μοντεβιδέο, έκανε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Νατάλ της Βραζιλίας. Η αιτία πίσω από την αναγκαστική προσγείωση δεν ήταν άλλη πέραν από «σοβαρές αναταράξεις» που προκάλεσαν τον τραυματισμό πολλών επιβατών.

Λίγο περισσότερο από ένας μήνας έχει περάσει από το πρώτο σημαίνον περιστατικό αναταράξεων. Στις 21 Μαΐου, πτήση της Singapore Airlines που πραγματοποιούσε δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, έπεσε σε ισχυρές αναταράξεις με αποτέλεσμα να κάνει αναγκαστική προσγείωση στη Μπανγκόκ. Λίγες μέρες αργότερα, επιβαίνοντες σε πτήση της Qatar Airways, από τη Ντόχα με προορισμό την Ιρλανδία, τραυματίστηκαν στη διάρκεια αναταράξεων.

Με τα περιστατικά ολοένα και να πληθαίνουν, η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της στην κλιματική κρίση, την οποία θεωρεί νούμερο ένα αιτία για την άνοδο των περιστατικών αναταράξεων που καταγράφεται τα τελευταία έτη.

Υπάρχουν δύο είδη αναταράξεων, εκείνες που εμφανίζονται στο ραντάρ των αεροσκαφών και μπορούν να αποφευχθούν και οι «αόρατες» αναταράξεις, που όπως είναι προφανές θεωρούνται και πιο επικίνδυνες. Το κατά πόσο είναι πραγματικά αόρατες είναι ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διευθετήσουν.

Στο πλαίσιο αυτό, αεροπορικές εταιρείες με αιχμή του δόρατος τη στατιστική ανάλυση και τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγουν φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο που θα προβλέπει με υψηλή ακρίβεια την πιθανότητα «συνάντησης» μιας «αόρατης ανατάραξης».

Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο μέτρο πρόληψης που φέρεται πως είναι αναγκαίο να υιοθετηθεί άμεσα είναι η αναγκαστική χρήση της ζώνης ασφαλείας, πέραν της απογείωσης και προσγείωσης του αεροσκάφους.

*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Aργή επανεκκίνηση αεροδρομίων και τραπεζών μετά το «μπλακ άουτ»

Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Βραβεία Ευκράντη: Οι πρωταγωνιστές της ελληνικής Ναυτιλίας