![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191026455269-900x506.jpg)
Πληθαίνουν τα περιστατικά τραυματισμού επιβατών λόγω ισχυρών αναταράξεων κατά τη διάρκεια πτήσεων, με τον προβληματισμό να αυξάνεται δεδομένου ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει τρόπος ακριβούς πρόβλεψης των συγκεκριμένων αναταράξεων.
Τελευταίο περιστατικό εκείνο που έλαβε χώρα χθες Δευτέρα 1η Ιουλίου, οπότε και αεροσκάφος της Air Europa, ένα Boeing 787-9 Dreamliner που πραγματοποιούσε την πτήση από τη Μαδρίτη στο Μοντεβιδέο, έκανε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Νατάλ της Βραζιλίας. Η αιτία πίσω από την αναγκαστική προσγείωση δεν ήταν άλλη πέραν από «σοβαρές αναταράξεις» που προκάλεσαν τον τραυματισμό πολλών επιβατών.
Λίγο περισσότερο από ένας μήνας έχει περάσει από το πρώτο σημαίνον περιστατικό αναταράξεων. Στις 21 Μαΐου, πτήση της Singapore Airlines που πραγματοποιούσε δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, έπεσε σε ισχυρές αναταράξεις με αποτέλεσμα να κάνει αναγκαστική προσγείωση στη Μπανγκόκ. Λίγες μέρες αργότερα, επιβαίνοντες σε πτήση της Qatar Airways, από τη Ντόχα με προορισμό την Ιρλανδία, τραυματίστηκαν στη διάρκεια αναταράξεων.
Με τα περιστατικά ολοένα και να πληθαίνουν, η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της στην κλιματική κρίση, την οποία θεωρεί νούμερο ένα αιτία για την άνοδο των περιστατικών αναταράξεων που καταγράφεται τα τελευταία έτη.
Υπάρχουν δύο είδη αναταράξεων, εκείνες που εμφανίζονται στο ραντάρ των αεροσκαφών και μπορούν να αποφευχθούν και οι «αόρατες» αναταράξεις, που όπως είναι προφανές θεωρούνται και πιο επικίνδυνες. Το κατά πόσο είναι πραγματικά αόρατες είναι ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διευθετήσουν.
Στο πλαίσιο αυτό, αεροπορικές εταιρείες με αιχμή του δόρατος τη στατιστική ανάλυση και τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγουν φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο που θα προβλέπει με υψηλή ακρίβεια την πιθανότητα «συνάντησης» μιας «αόρατης ανατάραξης».
Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο μέτρο πρόληψης που φέρεται πως είναι αναγκαίο να υιοθετηθεί άμεσα είναι η αναγκαστική χρήση της ζώνης ασφαλείας, πέραν της απογείωσης και προσγείωσης του αεροσκάφους.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν με σημερινή του ανακοίνωση τερμάτισε την εκστρατεία επανεκλογής του, καθώς πλήθαιναν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των Δημοκρατικών…
Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντάσσονται στο χειμερινό πρόγραμμα της AEGEAN. Άμπου Ντάμπι (Ην. Αραβικά Εμιράτα) και Λας Πάλμας (Γκραν…
Καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας σταδιακά ανακάμπτει, αφήνοντας πίσω του τις άγονες ημέρες της πανδημίας, η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά και στις χώρες της Ασίας.…
Αντίθετα με τις περσινές εκτιμήσεις για τα επίπεδα διαλύσεων στην αγορά των containerships, λιγοστά είναι τα πλοία που έχουν εξέλθει από τον παγκόσμιο στόλο,…
Εκτός Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν τα containerships-μεγαθήρια, με την Alphaliner να αναφέρει ότι τις τελευταίες 18 εβδομάδες ούτε ένα ULCS Megamax containership δεν έχει…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να σημειώνουν σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ